امکان تبدیل تجربه به ایده در یک کتاب

به بهانه انتشار «راهنمای ابزارها و فنون مدیریت»

«راهنمای ابزار و فنون مدیریت» که توسط رونالد یانگ نوشته شده این امکان را برای مخاطب فراهم می‌کند تا بر اساس تجربه‌های شخصی ایده‌های متنوعی را از کتاب دریافت کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شیگو تاکی‌ناکا، دبیر کل سازمان بهره‌وری آسیا در پیش‌گفتار کتاب در توصیف ابعاد مختلف کتاب می‌نویسد: «این کتاب به زبانی ساده و قابل‌فهم، ابزارها و فنون رایج را که اغلب در مدیریت دانش استفاده می‌شوند،‌ مستند کرده و در دسترس قرار داده است.»

تاکی‌ناکا در ادامه با اشاره به تلاش نویسنده برای ارایه مباحث کاربردی درحوزه مدیریت می‌نویسد: «در این کتاب تلاش شده تا با روشی کاربردی ابزارها و فنون اصلی که به میزان زیادی در اجرای مدیریت دانش در یک سازمان استفاده می‌شوند برای مربیان و مشاوران در سازمان‌های ملی بهره‌وری کشورها، مالکان و مدیران بنگاه‌ها‌ی کوچک و متوسط، و دیگر کاربران معرفی شود.»

تاکی ناکا به مخاطبان پیشنهاد می‌کند کتاب «راهنمای مشاوران مدیریت دانش» نیز به عنوان راهنمای کتاب «راهنمای ابزارها وفنون مدیریت» مورد استفاده قرار گیرد.

مترجم در بیان هدف اصلی نویسنده برای نگارش این کتاب می‌نویسد:‌ «هدف کتاب این است که برای مدیریت دانش، دست‌اندکاران مدیریت دانش و آن دسته از سازمان‌های بزرگ و کوچک که قصد دارند مبادرت به استفاده از ابتکارات مدیریت دانش کنند، یک چارچوب و ابزارهای بسیار کاربردی برای شروع ارایه کند تا آن‌ها را برای اجرای مدیریت دانش موفق همراهی کند.»

کتاب «راهنمای ابزارها و فنون مدیریت»  در دو فصل با عنوان‌های «بیست نکته درباره ابزارها و فنون مهم مدیریت دانش» و «ابزارهای شش‌گانه و دیگر فنون مهم توصیه شده» تدوین شده است.

این کتاب دارای ویژگی‌هایی است که آن را از کتب فارسی موجود در زمینه مدیریت دانش متمایز می‌کند؛ نخستین ویژگی این کتاب همکاری متخصصان بین‌المللی مدیریت دانش با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی در تدوین آن است و دومین ویژگی این است که می‌توان با صرف کمترین زمان ممکن به هریک از ابزارها و فنون 26گانه معرفی شده درکتاب مراجعه کرد.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود علاوه بر صرفه‌جویی در وقت استفاده‌کنندگان (به ویژه مدیران سازمان‌ها که معمولا وقت کمی دارند) به کاربرد ابزارها و فنون و تمرکز بیشتر بر افزایش بهره‌وری توجه بیشتری شود.

این کتاب دارای چارچوب مشابه برای همه موارد مطرح شده است که با زبانی ساده و رسا موضوعات مرتبط با ابزارها و فنون را مطرح کرده و هرگونه ابهام در زمینه استفاده از آن‌ها را رفع می‌کند. نسخه اصلی این کتاب در نشانی http://www.apo-tokyo.org/publications/files/ind-43-km_tt-2010.pdf قابل دانلود است.

«راهنمای ابزارها وفنون مدیریت» با ترجمه علی‌حسین کشاورزی در 173 صفحه با شمارگان هزارنسخه و به بهای سه‌هزارتومان به همت انتشارات سمت به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری