چرا باید از وردپرس استفاده کنیم ؟!

این روزا همه ماهایی که یه جورایی با سایت و کسب و کار اینترنتی و این جور چیزا درگیریم یه کلمه ای رو خیلی خیلی میشنویم اونم اینه “وردپرس !” واقعا این وردپرس چیه که همه جا وقتی اسم طراحی سایت میاد میپرسن وردپرس هم کار میکنیم با یک هزینه ی خیلی کم !!!

وردپرس چیه واقعا ؟

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ هاست که اوایل فقط برای مدیریت محتوای وبلاگ ها از اون استفاده میشد . به قولی فقط میشد توش مطلب گذاشت که رایگان هم بود و در مقابل امکانات خیلی خوبی رو در دسترس کسایی که بهش نیاز داشتن میذاشت . اما بعد از یه مدتی به صورت یک CMS و یک نرم افزار کدباز در اومد که خیلیا برای مدیریت محتوای وب سایتشون ازش استفاده میکنن .
خب تا اینجا فهمیدیم وردپرس چیه اما یه چالش بزرگی که برای همه کسایی که میخوان وارد دنیای کسب و کار اینترنتی بشن یا هم وارد مبحث طراحی سایت بشن اینه که چرا باید از ورد پرس استفاده کنن ؟

چرا اینقد ورد پرس محبوبه ؟؟
چرا این همه صحبت های خوب و بد از وردپرس هست؟!
چرا بین این همه انتخاب وردپرس باید بهترین انتخاب باشه؟

  • خب قبل از پاسخ دادن به همه اینا یه کم آمار براتون بگم که خالی از لطف نیست و به درد میخوره
  • وردپرس ۶۶ درصد بازار جهانی رو نسبت به CMS های دیگه گرفته.
  • تا امروز ۷۷ میلیون بلاگ با این CMS طراحی شدن .
  • ۳۰ درصد وب سایت های دنیا با وردپرس نوشته شده اند .
  • تعداد تم های رایگان این CMS در سال ۲۰۱۵ ، ۱۴۰ میلیون بار دانلود شده .
  • ۵۰۰۰۰ وب سایت روزانه با وردپرس راه اندازی میشه .

WordPress یک نرم افزار کدبازه که استفاده و راه اندازیش رایگانه و به راحتی میتونید کدهای اصلیش رو از سایت خود وردپرس دانلود کنین . شاید جالب باشه که جواب یه سوال رو که خیلیا تو ذهنشونه بدم :

سوال اینه که میشه هر وب سایتی رو با وردپرس طراحی کرد؟

با پیشرفتی که وردپرس تو دنیای طراحی سایت تا امروز داشته به چیزی بیشتر از یه پلتفرم انتشار محتوا یا همون بلاگ تبدیل شده و WordPress طوری انعطاف پذیر شده که به شما اجازه میده هر نوع وب سایتی رو باهاش بسازین . تم های مختلفی تو سراسر جهان توسط افراد یا شرکت های سازنده معتبر معرفی میشن که میتونن تو ساخت یک سایت قوی بهتون کمک کنن . مثلا برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی تم های زیادی رو میشه استفاده کرد و به همراه افزونه Woocommerce که به کامل شدن سایت مورد نظرتون کمک میکنه .

حالا چند تا وب سایت معرفی کنم که با ورد پرس طراحی شدن :

  • فروشگاه های اینترنتی مثل Ebay و Alibaba
  • سایت عکاسی مثل Flicker
  • سایت عضویتی مثل Udemy
  • سایت های پرسش و پاسخ مثل Quora.com

این سایتا فقط چند نمونه از سایتای مهمی هستش که با وردپرس طراحی شدن .

گوگل سایت های وردپرسی رو چطور میبینه ؟

گوگل یا بقیه موتورای جست و جو سایت ها رو بر اساس پارامتر های از قبل تعریف شده رتبه بندی میکنن و این نشون میده که شما هر چی نکات سئو رو بیشتر رعایت کنین سایت شما رتبه بهتری رو در نتایج جست جو داره یا به قولی سئو بهتری داره . البته اینم بگم که افزونه های خیلی خوبی برای این کار وجود داره . پس اینکه از یک CMS آماده استفاده کنید یا خیر تفاوتی در رنبه بندی گوگل نداره و شما باید نکات سئو رو در هر دو مورد رعایت کنید .

دلیل رشد زیاد WordPress چیه ؟

اگه دقت کرده باشین و وردپرس رو با دوسال پیش مقایسه کنین متوجه میشین که به شدت داره پیشرفت میکنه و یکی از این اصلی ترین دلایلش اینه که کار با وردپرس راحته . میتونن آموزش وردپرسی که ما براتون آماده کردیم رو ببینید و متوجه میشید که خیلی راحت میتونید یاد بگیرین که چجوری با ورد پرس کار کنین .

WordPress شخصی سازی میشه ؟

جواب سوال بالا آره هست . وردپرس هم از طریق کد هم از طریق پنل خود وردپرس شخصی سازی میشه . وردپرس کار طراحی سایت رو خیلی راحت کرده و شمارو در خیلی موارد برای طراحی سایت مورد علاقه خودتون جلو میندازه . اگرم بخواید ، میتونید خیلی راحت با کدنویسی ، سایت وردپرسی خودتون رو شخصی سازی کنین . باز هم زیاد سخت نیست اما باید دانش برنامه نویسی رو داشته باشین .

**پایان قسمت اول**

نوشته چرا باید از وردپرس استفاده کنیم ؟! اولین بار در آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی | آکادمی برنامه نویسی لرن فایلز