«نوآوری‌های برنامه درسی در آموزش عالی کشاورزی» منتشر شد

  «نوآوری‌های برنامه درسی در آموزش عالی کشاورزی» منتشر شد

کتاب «نوآوری‌های برنامه درسی در آموزش عالی کشاورزی» از سوی انتشارات سپهر دانش به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نوآوری‌های برنامه درسی در آموزش عالی کشاورزی» با ترجمه و گردآوری رضا موحدی، خلیل میرزایی، مسعود سامیان و عادل اسماعیلی سالومحله منتشر شده و شامل مطالبی از پیشگامان این حوزه است که مفهوم پایداری و توسعه پایدار روستایی را ارتقا داده‌اند. 

در این کتاب مبحث پایداری یا همان توسعه پایدار یکی از جنبه‌های مهم این حوزه عنوان شده و  تاریخچه‌ای از تلفیق الگوی پایداری و مباحث توسعه پایدار در دانشگاه‌های سراسر جهان بیان شده است.
 
این کتاب به بررسی نیاز به آموزش در دنیای کنونی می‌پردازد و انتقال اطلاعات و مهارت‌ها را بخشی اساسی در آموزش معرفی می‌کند. مترجمان در بخشی از این کتاب آورده‌اند: «رشد اجتماعی و مسایلی از قبیل استدلال اخلاقی، تفکر انتقادی و حل مساله که در سطوح بالاتر به آن‌ها اهداف یادگیری اطلاق می‌شود، مدتی بسیار طولانی در بسیاری از نظام‌های آموزشی مورد غفلت واقع شده بود.»
 
مترجمان معتقدند برای تبدیل شدن دانشجو به انسانی که توانا باشد و به صورتی انتقادی جایگاه خود را در جهان نشان دهد و بر دیگران تاثیرگذار باشد، به چیزی بیش از دانش و مهارت‌های فنی نیاز است و آموزش -به ویژه آموزش کشاورزی- با اضافه کردن حیطه «یادگیری برای بودن» به حیطه‌های سنتی «یادگیری برای دانستن(دانش)» و «یادگیری برای انجام دادن(فن آوری)» نقش مهمی در ارتقا زندگی دانشجویان دارد.
 
«ادبیات پایداری»، «پایداری آموزشی»، «پایداری، تدوین برنامه درسی و یادگیری»، «پاسخ‌های برنامه درسی به توسعه روستایی پایدار»، «فهرست اقدامات دانشگاه‌ها در خصوص توسعه روستایی پایدار»، «مطالعه‌های موردی»، «معیارهای برنامه ریزی درسی» و «مشارکت دانشگاه‌ها در تلفیق مباحث پایداری» عناوین این کتابند. 

مترجمان در قالب 147 صفحه به بررسی پایداری و تحول آموزشی، فرآیندهای تلفیق مباحث پایداری، تغییر برنامه درسی با توجه به دو رویکرد عمل گرایی و تغییر ایدئولوژی پرداخته‌اند.

کتاب «نوآوری‌های برنامه درسی در آموزش عالی کشاورزی» با شمارگان هزار نسخه‌ای و به قیمت هشت‌هزار و 500‌تومان توسط انتشارات سپهردانش منتشر شده است.
خبرنگار: مرجان ترابی


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری