آموزش پیاده سازی و اجرای شبکه های عصبی توسط Neupy

با سلام

متلب در شبکه های عصبی عمیق سرعت مناسبی ندارد و زبانی که معمولا برای شبکه های عمیق و پردازش تصویر مورد استفاده قرار می گیرد پایتون است. زیرا سرعتی بالاتر از متلب دارد و همچنین مشابه متلب یک زبان سطح بالاست که عملیات اصلی ریاضی در آن به راحتی قابل انجام است.

در این دوره نحوه ی نصب Neupy که در زبان پایتون می باشد، آموزش داده شده است. Neupy به صورت کد باز می باشد در نتیجه ممکن است در حین نصب با مشکلات و موانعی برخورد شود که تمام این موانع را با هم پشت سر می گزاریم. البته خود Neupy برای نصب به کتابخوانه ها و ابزارهای دیگری نیز نیاز دارد که کاربرد هر یک و نحوه ی نصب آن ها به ترتیب گفته می شود.

پس از آموزش نصب Neupy، زبان پایتون و نحوه ی اجرای کدها آموزش داده می شود. آموزش زبان پایتون به صورت پایه ای بوده و تمام نکاتی را که برای اجرا به آن نیاز دارین به صورت خلاصه گفته می شود.

در نهایت کدها و بخش های Neupy توضیح داده می شود و چند نمونه شبکه در Neupy با داده های ساختگی، داده های ذخیره شده در فایل txt و داده های ذخیره شده در فرمت متلب به صورت mat فایل اجرا می شود و خط به خط کد بررسی می شود.

Neupy تقریبا تمام شبکه های مهم و اصلی را در خود دارد. از جمله این شبکه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: CNN, RNN, LSTM, CMAC, MLP,RBM. در این مجموعه شبکه های عمیق با امکانات و سرعت خیلی مناسبی قابل اجرا هستند.

خلاصه موارد موجود در این مجموعه:

۱- نصب Neupy

۲- آموزش پایتون

۳- تجزیه تحلیل Neupy

۴- اجرای شبکه توسط Neupy

۵- کدها، داده ها و خلاصه ی کدهای Neupy

۶- آموزش نصب neupy در ویندوز

توجه۱: تمام مراحل در محیط لینوکس (اوبونتو) توضیح داده می شوند زیرا برخی کتابخوانه ها برای ویندوز موجود نمی باشند و احتمال امکان اجرای Neupy در ویندوز ۵۰% می باشد. ویدیوی آموزش نصب Neupy در ویندوز در زبان انگلیسی موجود است که به دلیل پیدا نکردن منبع آن، آن را هم در فایل ها قرار داده ام.

توجه۲: نیاز به آشنایی با لینوکس ندارید زیرا می توانید با دنبال کردن ویدیو متوجه عملیات شوید.

 

اگر در هر یک از مراحل حتی راه اندازی لینوکس سوال داشتید پیغام دهید.

نوشته آموزش پیاده سازی و اجرای شبکه های عصبی توسط Neupy اولین بار در متلب یار پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
متلب یار