آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه

آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه

به نام خدا

در این قسمت آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه به کمک api های نسخه ۲ گوگل را به ساده ترین شکل ممکن فرا خواهیم گرفت.

استفاده از امکانات گوگل در هر برنامه ای تقریبا عادی شده است . یکی از این امکانات استفاده از نقشه گوگل است که بیشتر کاربرد را در برنامه های ما دارد. به کمک نقشه گوگل ما میتوانید در برنامه خود امکانات ویژه ای در اختیار کاربر قرار دهیم مثل : آدرس دهی دقیق یک نقطه ، راهنایی کاربر برای طی کردن یک مسیر ، اطلاع کاربر از فواصل مختلف ، اطلاع کاربر از موقعیت های مختلف و ….

در این آموزش به ساده ترین شکل ممکن ابتدا نقشه گوگل را در یک اکتیویتی لود خواهیم کرد. سپس به بررسی امکانات مختلفی که به کمک نقشه میتوان پیاده سازی کردم میردازیم. همچنین در این آموزش کاربردی ترین مبحث استفاده از نقشه یعنی مسیریابی (navigation) هوشمند را بررسی خواهیم کرد. این امکان به ما کمک میکند تا با مشخص کردن دو نقطه بهترین و سریع ترین راه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنیم.

در آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه خواهیم دید:

 

جلسه اول:

  • گرفتن API از گوگل
  • بارگذاری نقشه گوگل
  • اضافه کردن نشانگر(Marker)
  • ترسیم اشکال (چند ضلیعی – دایره –خط و…) روی نقشه برای تعیین محدوده
  • حرکت دادن دوربین روی نقشه و رفتن به یک مختصات خاص

در این جلسه ابتدا مقدمات نحوه استفاده از google map گفته خواهد شد. سپس بعد از دریافت کد API از گوگل نقشه خود را در یک اکتیویتی لود خواهیم کرد. در ادامه نحوه قرار دادن مارکر یا نشانگر را بررسی خواهیم کرد . ترسیم اشکال مختلف مثل دایره خط و … روی نقشه را برای تعیین محدوده های مختلف نیز در این جلسه بررسی خواهیم کرد. کنترل دوربین ، میزان zoom و انتقال نرم به مختصات مختلف هم از مباحث بررسی شده در این جلسه میباشد.

 

جلسه دوم:

در این جلسه نحوه به دست آوردن مختصات فعلی کاربر را بررسی خواهیم کرد و سپس نسبت به مشخص کردن نقاط مختلف روی نقشه خواهیم پرداخت

 

جلسه سوم:

در این جلسه نحوه مسیر یابی به کمک الگوریتم های گوگل را بررسی خواهیم کرد . در این روش دو نقطه توسط ما مشخص خواهد شد که یک نقطه میتواند مختصات فعلی کاربر باشد و سپس بهترین مسیر توسط گوگل روی نقشه با ما نمایش داده خواهد شد

 

جلسه چهارم:

در این جلسه آموزشی نحوه به دست آوردن فاصله بین دو نقطه را بررسی خواهیم کرد. این جلسه آموزشی در مبحث به دست آوردن نزدیک ترین نقطه از بین نقاط مختلف به کاربر کاربرد دارد.

 

دموی آموزش را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید

 


آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه

مدرس: مهندس آصف

مدت زمان آموزش: ۲ ساعت

سطح آموزش : پیشرفته

محیط: Android studio

قیمت : ۲۰ هزار تومان ۱۲ هزار تومان

نوشته آموزش استفاده از Google Map و مسیریابی نقشه اولین بار در آموزشگاه برنامه نویسی اندروید پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزشگاه برنامه نویسی اندروید