شاهین‌پور: گنجاندن مبحث مدیریت بازاریابی در کتاب‌های علمی ضروری است

  شاهین‌پور: گنجاندن مبحث مدیریت بازاریابی در کتاب‌های علمی ضروری است

محسن شاهین‌پور، محقق حوزه بازاریابی معتقد است، مدیریت بازار‌یابی با رویکرد روانشناسی باید در کتاب‌های علمی گنجانده شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شاهین‌پور با  اشاره به این‌که بیش از 108 سال از تاسیس  رشته مدیریت بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گذرد گفت: با وجود این‌که در ایران به این حوزه بیش از پنج سال است که به‌عنوان یک رشته دانشگاهی پرداخته می‌شود اما همچنان دارای خلاءهای علمی وسیع این رشته در دانشگاه‌های کشور هستیم.

وی  از ترجمه کتاب جدید خود با عنوان «روانشناسی تبلیغات» خبر داد و افزود: کسانی‌که فارغ‌التحصیل این رشته از دانشگاه هستند و بازاریابان به‌ طور عام واسطه‌های بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده محسوب می‌شوند که راهنمایی و هدایت مصرف‌کنندگان بر عهده آن‌ها است و این امر لزوم توجه مطلوب به مباحث بازار‌یابی و روانشناسی در این زمینه را دو چندان می‌کند.

شاهین‌پور با تاکید بر این‌که گروه‌های دانشگاهی نیز در این زمینه دارای تمرکز لازم نیستند، گفت: پس از تحقیقات فراوان در این زمینه و باتوجه به نبود تمرکز در دانشگاه‌های کشور و کتاب علمی در این زمینه تصمیم به ترجمه این کتاب گرفته شد.

شاهین‌پور با اشاره به این‌که این کتاب تلفیق علم‌ ارتباطات و روانشناسی و بازار‌یابی است، افزود: کتاب روانشناسی تبلیغات برای اولین بار در کشور ترجمه و چاپ شده است و حاوی آخرین نظریه‌های و یافته‌های حوزه اجتماعی و بازاریابی است و به عنوان یک منبع دانشگاهی برای تدریس در دانشگاه‌های کشور تایید شده است.

وی با اشاره به این‌که نقش بازار‌یابان، به صورت غیر‌مستقیم در اقتصاد کشور تاثیر گذار است، اظهار کرد: لزوم تاکید بر این موضوع به عنوان علم در کتاب‌ها و دانشگاه‌ها درآن است که افراد آکادمیک در آن رشته به خوبی می‌توانند رقبای بازار را شناسایی کرده و نیازهای جامعه مصرف‌کننده را نیز به تولید‌کنندگان منتقل کنند و نبض بازار داخلی را در دست داشته باشند.

شاهین‌پور، ادامه داد: توجه نویسندگان به این موضوع به صورت علمی علاوه بر تاثیر مثبت در روند اقتصادی کشور، می‌تواند نقش دلالان را در این میان کمرنگ و فضای فروش کالاهای ایرانی را نیز فراهم کند.

محسن شاهین‌پور کتاب «روانشناسی تبلیغات» را به تازگی با همت نشر سوره مهر به چاپ رسانده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری