«روانشناسی تجربی» بر پایه اصول و کاربرد خواندنی شد

  «روانشناسی تجربی» بر پایه اصول و کاربرد خواندنی شد

مرکز تحقیق و توسعه علوم‌انسانی(سمت) کتاب «روانشناسی تجربی» را بر پایه اصول و کاربرد منتشر کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بری‌اچ.کانتوویتز، هنری ال.رودیگر و دیوید جی.المس نویسندگان این کتابند که محمود حیدری، ژیلا کتیبائی و محمد‌کریم خدا‌پناهی کار ترجمه و برگردان آن را بر عهده داشته‌اند.

کتاب حاضر که برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ارزش 3 واحد درسی در اختیار دانشجویان این رشته در دانشگاه‌ها قرار گرفته در 10 فصل به مباحث کاربردی در زمینه روانشناسی پرداخته است.

مبحث پسیکو‌فیزیک در فصل اول این کتاب گنجانده شده است. این فصل شامل موضوعات آزمایشی و شرح پژوهش است و شامل واژه‌های کلیدی و پیوند‌های وبی است.

ادراک، مطلبی است که در فصل دوم به آن اشاره شده است و مولفان نیز ادراک مستقیم و غیر‌مستقیم و آگاهی و ادراک را در این فصل مورد بررسی قرار داده‌اند. دقت و زمان واکنش در کنار شرطی‌سازی و یادگیری فصول سوم و چهارم این کتاب را تشکیل می‌دهند.

تفکر و حل مساله در کنار تفاوت‌های فردی و تحول با مطالبی درباره رویکردهای تفاوت فردی، مطالبی است که مولفان پیش‌روی خوانندگان این کتاب قرار داده‌اند.

کتاب«روانشناسی اجتماعی» در ادامه، مباحث روانشناسی اجتماعی و روانشناسی محیطی را در کنار عوامل انسانی دخیل در امر روانشناسی مورد بررسی قرار داده است.

انتشارات سمت کتاب حاضر را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در 509 صفحه، به شکل مصور چاپ کرده است و آن را به قیمت 11‌هزار تومان به فروش می‌رساند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری