انتشار مقالات کنگره قارچ شناسی ایران

دانشگاه گیلان مقالات نخستین کنگره قارچ‌شناسی ایران را در قالب نشر الکترونیک منتشر می‌کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در سال‌های اخیر پیشرفت‌های گسترده‌ای در دانش قارچ‌شناسی، به ویژه با استفاده از زیست‌شناسی مولکولی و تکنیک‌های مبتنی بر DNA به دست آمده است و علم رده‌بندی قارچ‌ها را به یکی از شاخه‌های جذاب زیست‌شناسی تبدیل کرده است.

کسانی که در زمینه اکوسیستم‌های طبیعی مطالعه و تحقیق می‌کنند، نمی‌توانند اهمیت قارچ‌ها را نادیده انگارند؛ از این رو مطالعه قارچ‌ها برای گرایش‌های مختلف وابسته به علوم‌زیستی اهمیت فراوانی دارد.

انجمن قارچ شناسی ایران با هدف گسترش دانش قارچ‌شناسی در کشور با همکاری دانشگاه گیلان اولین کنگره قارچ‌شناسی ایران را برگزار می‌کند.

بنا به اعلام دبیرخانه کنگره، آشنایی با قارچ‌ها و عوامل کنترل آن‌ها به عنوان گروهی بزرگ از موجودات زنده مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنگره است.

فیلوژنی و تاکسونومی قارچ‌ها، ژنتیک جمعیت و تنوع ژنتیکی قارچ‌ها، میکوریزها، اندوفیت‌ها و گلسنگ‌ها، عوامل بیوکنترل قارچی و قارچ‌های بیمارگر را به عنوان محور‌های ارسال مقاله  از سوی دبیرخانه کنگره اعلام شده‌ است.

این کنگره 12 تا 14 شهریور‌ماه امسال با همکاری انجمن قارچ‌شناسی، استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود و مقالات برگزیده پس از داوری در قالب نشر الکترونیک منتشر می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری