فرایند تبلیغات، روانشناسی شد

کتاب«روان‌شناسی تبلیغات» با ترجمه محسن شاهین‌پور و سمیه اوّلی با رویکرد روانشناسی به مدیریت بازار‌یابی، منتشر و با تایید استادان این رشته به عنوان کتاب درسی در دانشگاه‌ها انتخاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب که به قلم باب ام.فنیس و ولف‌گانگ اشتروب به رشته تحریر درآمده است نشان‌ می‌دهد که تبلیغات، نیروی قدرتمندی است که همه‌جا حضور دارد و ما را در خریداری محصولات، بهره‌برداری از خدمات، کمک به موسسات خیریه و  تغییر سبک زندگی کمک می‌کند.

کتاب حاضر، به بحث درباره موضوعات اصلی روانشناسی مصرف‌کننده و روانشناسی اجتماعی می‌پردازد و با طرح پرسش‌هایی مانند تبلیغات چه اثراتی در رفتار مصرف‌کننده دارد، این اثرات ناشی از چیست؟ و کدام فرایند‌های روانشناختی موجب تاثیر‌گذاری تبلیغات می‌شوند؟ سعی در بیان تاثیر روانشناسی در تبلیغات را دارد.

این کتاب که به عنوان نخستین کتاب در این حوزه ترجمه و منتشر شده است مورد تایید استادان رشه مدیریت قرار گرفته و پروفسور محمد اعرابی  نیز مقدمه‌ای بر این کتاب نگاشته است.

«روانشناسی تبلیغات» در هفت فصل تهیه و تنظیم شده است که درآن خاستگاه تبلیغات نوین امروزی، کارکردهای تبلیغات، اثرات تبلیغات از منظر روانشناختی و پاسخ‌های مصرف‌‌کننده مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم این اثر دانشگاهی، بحث با طرح این سوال که مصرف‌کنندگان چگونه اطلاعات را از تبلیغات کسب وپردازش می کنند؟ آغاز می‌شود که در پاسخ به این سوال مباحثی درباره تحلیل پیش‌آگاهانه، توجه کانونی، درک و استدلال مفصل و دقیق مطرح می‌شود.

چگونگی تاثیر تبلیغات در ذهن مصرف‌کننده عنوان فصل سوم این کتاب است که درآن، نویسنده ساختار و عملکرد حافظه انسان و پیامد‌های تبلیغات را پیش‌روی خوانندگان قرار می‌دهد. چگونگی شکل‌گیری نگرش مصرف‌کنندگان به محصولات و مصرف‌ کنندگان چگونه در برابر تبلیغات تسلیم می‌شوند از دیگر فصول این کتابند. خوانندگان در ادامه این کتاب با چگونگی تبلیغات در خرید آشنا می‌شوند و به پذیرش مصرف‌کننده بدون تغییر نگرش‌ها نیز دست‌می‌یابند.

کتاب حاضر از سوی  انتشار سوره‌مهر در 544 صفحه و با قیمت 20‌هزار و 900تومان به فروش می‌رساند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری