توسعه مهارت‌های مدیران از بیان کتاب

کتاب «توسعه مهارت‌های مدیران: مواردی که مدیران بزرگ می‌دانند و به آن عمل می‌کنند» تالیف بالدوین، بومر و روبین با ترجمه سید‌مهدی الوانی، عباس ابراهیمی و علی جمالی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر به‌گونه‌ای جامع و کامل، مهارت‌های مدیران را با نثری روان و ساده به مخاطبان ارایه داده و در فصل‌های ده‌گانه خود مهارت‌های مدیریت را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب به‌طور کاربردی به نحوه توسعه مهارت‌هایی می‌پردازد که مدیران در محیط کاری خود به‌طور متعدد با آن مواجه‌اند.

بیشتر مطالب و محتوای اصلی این کتاب بر حول چند موضوع محوری از جمله اثربخشی فردی، ارتباطات، حل مساله و توجه به اخلاقیات، انگیزش، مدیریت عملکرد، قدرت و نفوذ، رهبری تیم‌ها و اثربخشی آن‌ها، مذاکره و تغییر سازمانی می‌چرخد.

فصل نخست کتاب درباره موضوع اثربخشی فردی است. در این فصل به معرفی راهبردهای رفتاری برای بهبود مدیریت بر خود پرداخته شده است. فصل دوم به مبحث ارتباطات پرداخته و چگونگی بیان پیام جذابی که ضمن انتقال مفهوم ذهنی، نظر مخاطب را هم جذب کند مطرح می‌کند.

در فصل سوم حل مساله و توجه به اخلاقیات، بحث محوری است. این فصل درباره ساختاردهی و دام‌های حل مساله و تصمیم‌گیری شیوه‌های جلوگیری از آن و همچنین در زمینه ابعاد اخلاقی هر مساله و نحوه تصمیم‌گیری در انتخاب‌های دشوار اخلاقی بحث می‌کند.

فصل چهارم با موضوع انگیزش، به تشریح و بررسی نظریه‌های انتظار پرداخته است.

فصل پنجم کتاب به بحث مدیریت عملکرد اشاره دارد و در فصل ششم بحث قدرت و نفوذ مطرح می‌شود.

در فصل هفتم با عنوان رهبری، درباره ویژگی‌های فردی رهبری و رفتارهای اولیه مرتبط با رهبری بحث می‌شود. فصل هشتم نیز به موضوع تیم‌ها و اثربخشی آن‌ها اختصاص دارد.

فصل نهم کتاب به موضوع تمرکز و مذاکره اختصاص دارد. این فصل به مخاطبان کتاب کمک می‌کند تا بین تعارضات وظیفه‌ای و تعارضات رابطه‌ای در سازمان‌ها تمایز قایل شوند. فصل دهم کتاب نیز درباره موضوع تغییر بحث می‌کند. در این فصل مدل‌های فرایند تغییر برای تشریح تغییر سازمانی ارایه شده و نشان داده شده است که چگونه می‌توان یک مشکل سازمانی را با بهره‌گیری از مدل‌های تغییر، رفع و نتایج آن‌را ارزیابی کرد.

این کتاب سال 2008  با عنوان اصلی «مهارت‌های مدیران: آنچه مدیران بزرگ می‌دانند و به آن عمل می‌کنند» به چاپ رسیده است.

کتاب «توسعه مهارت‌های مدیران: مواردی که مدیران بزرگ می‌دانند و به آن عمل می‌کنند» با شمارگان یک ‌هزار نسخه در 431 صفحه و به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری