چالش‌های مدیران در کتابی پاسخ داده شد

با انتشار «مسیر شغلی؛ راه حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه»

«مسیر شغلی؛ راه حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» با تمرکز بر تغییرات مدام محیط کار می‌‌کوشد به چالش‌های شغلی مدیران پاسخ دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مسیر شغلی؛ راه حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» تلاش مشترک جیمز والدروپ و تیموتی باتلر دو تن از استادان دانشگاه کسب و کار هاروارد آمریکا است. این اثر به قلم افشین صمصامی و مجید کرمی به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات آریانا قلم به بازار نشر عرضه شده است.

این اثر پاسخی به چالش‌های هر روزه مدیران است. مولفان با شیوه نگارش دوم شخص و انعکاس مجموعه‌‏ای از مثال‏‌های واقعی، نکات، راهنماها و ابزارها و آزمون‏‌ها تلاش دارند به مدیران در شناسایی نقاط قوت و ضعف و کسب مهارت‏‌های کلیدی مدیریت یاری رسانند.

خالقان اثر در تعریف مسیر شغلی می‌نویسند: «فرآیند ارزیابی جایگاه فعلي شغل، تصمیم‎گیری در مورد جایگاهی که خواهانش هستید و ایجاد تغییرات لازم براي رسیدن به آن، تعيين مسیر شغلی نامیده می‎شود.»

مولفان به مخاطبان پیشنهاد می‌کنند: « با اصلاح مداوم مسير شغلي خود، شانس خود را برای افزايش رضایت شغلی و همچنین مشارکت حداکثری در فعالیت­‌های سازمان­تان افزایش خواهید داد.»

«مسیر شغلی؛ راه حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» شامل دو بخش اصلی «مبانی تعیین مسیر شغلی» و «نکات و ابزارها» است. 

نخستین فصل کتاب با عنوان «تعیین مسیر شغلی به چه معنا است؟» شناخته شده و شامل مباحث درک نیاز به تغییر، رشد در شرکت خود و مسیر یابی در فرآیند تغییر شغل است. 

«به عهده گرفتن مسوولیت آینده شغلی» عنوان دومین فصل کتاب است که تعریف آینده شغلی، ارتقای مهارت‌ها برای حفظ رقابت‌پذیری، شبکه شغلی نه نردبان شغلی و تفکر استراتژیک در مورد حرفه را شامل می‌شود. 

«شناخت خود»، «شناخت علایق کاری»، «شفاف‌سازی علایق کاری»، «ارزیابی مهارت‌ها»، « یافتن فرصت‌های رشد در شرکت خود» و «کمک به دیگران برای مدیریت بر مسیر شغلی خود» عنوان‌های بعدی نخستین بخش کتابند.

تنها فصل بخش پایانی کتاب با عنوان ابزارهایی برای تعیین مسیر شغلی نام‌گذاری شده که شامل پرسش و پاسخ‌هایی مرتبط با موضوع فصل است.

«مسیر شغلی؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه» در 96 صفحه به بهای سه هزار تومان به همت انتشارت آریانا قلم منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری