انتشار 19 مقاله علمی در مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات

  انتشار 19 مقاله علمی در مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات

انجمن‌ علمی دانشگاه علم و صنعت بیش از 19 مقاله علمی به زبان‌های فارسی و انگلیسی را در زمینه‌های پردازش صدا و گفتار، تحقیقات شبکه، سیستم‌های توزیع شده و پردازش تصویر و همچنین مقالاتی درباره سیستم‌های پیچیده آشوب را منتشر ساخته است.-

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- انجمن‌ علمی دانشگاه علم و صنعت با عضویت 6 تن از استادان این دانشگاه به عنوان اعضای پژوهشی، فعالیت رسمی خود را از تابستان 1380 شروع کرده است. اين مرکز از همکاری پاره‌وقت تعدادی از همکاران هيات علمی و حدود 40 نفر از دانشجويان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بهره می‌برد.

برپایی 6 کنفرانس علمی
این مرکز علمی برپایی 6 کنفرانس علمی در سطوح ملی و بین‌المللی را در کارنامه علمی خود به ثبت رسانده است.

اولين آزمايشگاه اين مرکز تحت با عنوان آزمايشگاه شماره 1 يا آزمايشگاه سيستم‌های مبتنی بر وب در سال 1380 تجهيز و شبکه کامپيوتری و تجهيزات آن نصب شد. آزمايشگاه شماره 2 مرکز با پشتيبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1381 مجهز شد. ارایه و نمايش هماهنگ و يک‌جای فعاليت‌های اعضا در سطح کشور و نيز جذب پروژه‌های پژوهشی از دانشگاه و نيز سازمان‌ها و شرکت‌هايی که نياز به تحقيقات و خدمات فناوری دارند از اولويت‌های اين مرکز است.

مرکز تحقيقات فناوری اطلاعات دانشگاه علم‌و‌صنعت، به عنوان بازوی تحقيقاتی دانشگاه در زمينه تکنولوژی‌های اطلاعاتی نوين عمل کرده و ارتقا دانش در اين زمينه را پيگيری می‌کند. برگزاری 6 کنفرانس در سطوح ملی و بین‌المللی از اقدامات این مرکز پژوهشی است.

فعالیت‌های مرکز؛ پیوند صنعت و دانشگاه
مرکز تحقیقات علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران علاوه بر انتشار مقاله و کتاب در فعالیت‌های پژوهشی صنعتی نیز فعال است. پیاده سازی سيستم وب بنياد اطلاعاتی مديريتی جغرافيايی فرستنده‌های تلويزيونی و راديويی اف‌ام، مستندسازی و مدلسازی صنعت بيمه، پست جامع الکترونيک با اينترفيس صوتی فارسی و ارتقاء کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان سمت از جمله این فعالیت‌های پژوهشی است.

اجرای طرح‌های همکاری بين دانشگاهی
این مرکز علمی، پيشنهاد طرح نظارت بر تهيه محتوای دروس دانشگاهی مجازی، بررسی و مطالعه سير تحولات رمز، رمزنگاری و تدوين الگوريتم‌های مربوطه و کنترل کيفيت ماشين‌های CNC و مدل‌سازی آن و ايجاد يک مرورگر صوتی را در کارنامه کاری خود دارد.

فعالیت‌های آموزشی این مرکز
اجرای دوره آموزش هيات علمی دانشگاه به منظور انتقال دروس به فضای ديجيتال با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه از فعالیت‌های آموزشی این مرکز است.

مرکز تحقیقات این دانشگاه در سال‌های اخیر سایت اصلی آزمایشگاه به نشانیhttp://rcit.iust.ac.ir و سایت اصلی آزمایشگاه پردازش صوت و گفتار رابه نشانیhttp://aspl.iust.ac.ir را نگهداری و گسترش داده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری