برپایی دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت

  دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت برگزار می‌شود

مرکز تحقیقات کیفیت و بهره‌وری پارسیان با همکاری جمعی از استادان برجسته دانشگاهی دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت را در تاریخ 17 و 18 دی‌ماه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بهبود کیفیت کالاهای داخلی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده و همچنین حفظ بقاء سازمان‌ها داشته باشد و ضرورت توجه به این موضوع بارها در موقعیت‌های مختلف مدنظر صاحبان علم و ‌تجربه قرار گرفته است. از این‌رو کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت، به‌دنبال ایجاد بستری مناسب برای تعامل میان استادان، پژوهشگران و کارشناسان حوزه صنعت برای ارایه نتایج و دستاوردهای علمی و تجارب عملی است.

در فضایی که تحقیق و پژوهش در مهندسی کیفیت، مهندسی آمار، تولید ناب، مدیریت کیفیت، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، مهندسی پایایی (قابلیت اطمینان) و دیگر زیر حوزه‌های مرتبط با مهندسی صنایع در حال توسعه است، مرکز تحقیقات کیفیت و بهره‌وری پارسیان به‌دنبال ایجاد بستری است تا پیشرفت در تحقیق چندرشته‌ای، توسعه حرفه‌ای و ارتباط موثر را به استادان، پژوهشگران، صنعتگران و سایر علاقه‌مندان ارایه کند.

نشر و گسترش دانش مهندسی کیفیت، توسعه و ترويج نگرش تخصصی، علمی و کاربردی در حوزه مهندسی کیفیت، معرفی آخرين دستاوردهای علمی‌‌-‌پژوهشی مهندسی کیفیت و كاربرد آنها در سازمان‌های مختلف، تعامل پژوهشگران و متخصصان در راستای تبادل تجربه پيرامون توسعه و به‌کارگیری و پیاده‌سازی تکنیک‌های مهندسی کیفیت مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

محورهای علمی کنفرانس پیرامون موضوعاتی همچون کنترل فرآیند آماری، طراحی آزمایش‌ها، نمونه‌گیری پذیرش، کیفیت‌کاوی، قابلیت اطمینان، شبیه‌سازی و مدل‌سازی، متدولوژی رویه پاسخ، شش سیگما و شش سیگمای ناب، تولید و خدمات ناب، اندازه‌شناسی و کالیبراسیون، روش‌های اندازه‌گیری و بازرسی محصول و فرایند، کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، کیفیت در مدیریت انرژی، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی، کیفیت در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، کیفیت در صنعت ساختمان، کیفیت در بهداشت و درمان، کیفیت در صنایع بانکداری و بیمه، کیفیت در زنجیره تامین و حمل و نقل، کیفیت در خدمات عمومی و دولتی و مدیریت ریسک و حلقه‌های کیفیت و حل مساله معرفی شده‌اند.

مرکز تحقیقات، کیفیت و بهره‌وری دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی، دانشگاه علامه طبابایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات)، دانشگاه یزد و همچنین وزراتخانه‌های نفت و صنعت و معدن و تجارت از جمله حامیان و دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس بین‌المللی هستند.

بنا به اعلام دبیرخانه دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت، اعلام نتایج داوری مقالات ارسال شده به کنفرانس در مرحله اول 15 شهریورماه، مرحله دوم پذیرش اصل مقالات از 15 شهریورماه تا 30 مهرماه، اعلام نتایج داوری مقالات ارسال شده در مرحله دوم، 30 آبان‌ماه و همچنین آخرین مهلت ثبت‌نام نویسندگان برای شرکت در کنفرانس، 25 آذر‌ماه خواهد بود.

نخستین دوره کنفرانس بین‌المللی مهندسی کیفیت با محوریت «کیفیت، کلید راهبردی حمایت از تولید ملی» با دریافت بیش از 700 مقاله علمی از 13 تا 14 آذرماه 91 در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری