انتشار هفتادو نهمین شماره ماهنامه صارم

شماره جدید ماهنامه صارم به مدیر مسوولی ابوطالب صارمی زیر نظر بیمارستان تخصصی صارم منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این ماهنامه به موضوعاتی مانند کلاس‌های آموزشی مادران باردار، دلایل عجیب بروز آکنه، بچه‌های امروز بیشتر بیمار می‌شوند، هورمون و خانم‌ها با موسیقی و نخ دندان سالم‌تر می‌شوید پرداخته شده است.

در بخش سلامت این ماهنامه به موضوع داروهای مسکن و پرکاری کلیه‌ها نوشته شده است: «کلیه‌ها یکی از پرکارترین اندام‌های بدن هستند. آن‌ها نقش فیلتر را برای فضولات بدن ایفا می‌کنند و باعث حفظ تعادل مایعات و الکترولیت‌های بدن می‌شود، اما مسکن‌های NSAID می‌توانند در عملکرد این اندام اختلال ایجاد کنند. مصرف متناوب این داروها باعث تشدید بیماری‌های کلیوی می‌شود. چنانچه از بیماری‌ حاد کلیوی رنج می‌برید قبل از مصرف این نوع مسکن‌ها باید با پزشک مشورت کنید.»

خوانندگان این ماهنامه را در 57 صفحه مطالعه می‌کنند و علاوه بر مباحث مربوط به بارداری و مشکلات آن، مطالب خواندنی درباره پوست و مو، زیبایی و روانشناسی می‌خوانند.

بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان صارم از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک مرکز شناخته شده پزشکی در حوزه ناباروری و نازایی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری