«مهندسی مخازن زیرزمینی نفت و گاز » به کتابفروشی‌ها رسید

  «مهندسی مخازن زیرزمینی نفت و گاز » به کتابفروشی‌ها رسید

انتشارات راه‌ نوین به چاپ کتابی با عنوان «مهندسی مخازن زیر‌زمینی نفت و گاز» نوشته کرافت هاوکینز و بنجامین کول اقدام کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر توسط محمد‌رضا عادل‌زاده، همراه مسایل حل شده مخزن یک و دو ترجمه و به چاپ رسیده است.

بنا به آنچه در فهرست کتاب منتشر شده است، کتاب حاضر در 10 فصل تنظیم و تدوین شده است که به مسایل مربوط به نفت و مخازن آن می‌پردازد.

فصل اول این کتاب مروری بر خواص سنگ وسیالات دارد و در این فصل رابطه‌های جدیدی از امر شبیه‌سازی بیان شده است.

نویسندگان در فصل دوم به بسط معادله موازنه مواد پرداخته‌اند. چهار فصل بعدی کتاب اطلاعاتی درباره انواع مختلف مخازن به خواننده می‌دهد.

نویسندگان در فصل هفتم مبحث مورد جریان تک فاز سیال را بیان می‌کنند که در آن معادله ضریب نفوذ شعاعی به دست آمده و تحلیل فشار گذرا مطرح می‌شود.

نویسندگان در ادامه، مطالب جدیدی در مورد آب ورودی را در فصل هشتم گردآوردی کرده‌اند و در فصل نهم نیز موضوعاتی مانند سیلابزن آبی و روش‌های افزایش بازیافت نفت را پیشروی خوانندگان قرار داده شده است.

فصل دهم این کتاب فصل جدیدی را درباره تطابق تاریخچه بهره‌برداری از مخزن را باز کرده است و به روش‌های جدیدی مانند استفاده از ترکیب معادله موازنه مواد شیلتویس و معادله جریان سیال پرداخته است.

انتشارات راه نوین این کتاب را در 802 صفحه به قیمت 15‌هزار تومان چاپ و راهی کتابفروشی‌ها کرده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری