فصلنامه انجمن آمار ایران منتشر شد

انجمن آمار ایران هفتاد‌و‌هفتمین شماره فصلنامه خود را با محوریت سال‌ جهانی آمار و وضعیت آمار در ایران به انتشار رساند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این فصلنامه که به سردبیری نصراله ایران‌پناه منتشر می‌شود، پس از سرمقاله، سال‌جهانی آمار و جایگاه آمار در کشور ایران پیش‌روی خوانندگان قرار گرفته است.

واژه‌ها، نام‌ها و ویرایش، اخبار انجمن و آمار آمارگیران و گزارش‌های گردآوری‌های آمار ازجمله مطالب خواندنی و چاپ شده در این فصلنامه است.

معرفی و بررسی نقد کتاب، اخبار دانشگاه‌ها و مراکز آماری و نیز دانش‌آموختگان دوره دکترا دیگر مطالب این فصلنامه است.

در بخشی از  سرمقاله این فصلنامه آمده است: «در سال جهانی آمار به سر می بریم. موسسه بین المللی آمار سال 2013 را سال جهانی آمار نامگذاري نموده است. از اهداف این سال به افزایش آگاهی عمومی از قدرت و تاثیر آمار در تمامی بخش‌هاي جامعه، رشد علم آمار به عنوان یک حرفه به ویژه در میان جوانان و ترویج خلاقیت و توسعه در علوم آماري اشاره گردیده است.»

این فصلنامه همچنین در مطالب خود به بررسی سایت سال جهانی آمار پرداخته است. در بخشی از این فصلنامه می خوانیم:« از جمله بخش‌هاي متنوع این سایت می توان به مسابقه ویدئویی سال جهانی آمار و مسابقه مقاله‌نویسی بخش آمارشناسان جوان و حمایت مالی مجله از این مسابقه اشاره کرد. به علاوه دسترسی به برخی کتاب‌ها و مجلات انتشارات جان ویلی در سایت www.statisticsviews.com به مناسبت سال جهانی آمار در دسترس است.»

هفتاد و هفتیمن شماره این فصلنامه در 24 صفحه و از سوی انجمن آمار ایران منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری