مولف ایرانی در ردیف برترین دانشمندان جهان جای گرفت

  مولف ایرانی در ردیف برترین دانشمندان جهان جای گرفت

بابک کریمی، استاد ایرانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان که سال 2012 در نگارش کتابی برای نکوداشت برندگان نوبل شیمی از سوی انتشارات جان وایلی دعوت شده بود سال 2013 بنابراعلام پایگاه اسنادی جهان اسلام در ردیف بیست و نهم برترین دانشمندان جهان معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پایگاه اسنادی جهان اسلام (ISC) تابستان امسال اسامی 59 نفر از دانشمند برتر جهان اسلام در رشته‌های مختلف را اعلام کرد. در میان این فهرست، نام دکتر بابک کریمی، استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان در ردیف 29 جای گرفته است.‌

وی که صاحب 103 مقاله در نشریه‌های بین‌المللی است پیش از  این نیز در سال 2006 از بین 48 دانشمند برتر موفق به کسب این عنوان شده بود.

دعوت برای نگارش کتابی برای نکوداشت
 
سال 2012 ناشر آلمانی انتشارات جان وایلی برای پاسداشت مقام علمی ريچارد هك، آكيرا سوزوكی و ای ايچی نگيچی به عنوان برندگان نوبل شيمی در سال 2010،  با دعوت از نویسندگان حوزه شیمی از کشورهای آمريكا، آلمان، انگلستان، ژاپن، مجارستان، چين و ایران اقدام به چاپ کتابی با عنوان «پالادیوم کاتالیست واکنش کراس کوپلینگ: جنبه‌های عملی و تحولات آتی» کرد. 

بابک کریمی نیز به عنوان دانشمند ایرانی به این جمع دعوت شد و به همراه دکتر صدیقه عابدی و دکتر اصغر زمانی نگارش فصل پنجم این کتاب را به عهده گرفت.

این فصل از کتاب به کاتالیزورهای پالادیم به شکل کمپلکس‌های فلزی و همچنین نانو ذرات پالادیم تثبیت شده بر بسترهای پلیمری اختصاص دارد.

این اثر در آوریل 2013 به بهای 149 یورو منتشر شده است.
 
سوابق علمی 
بابک کریمی متولد یکم فروردین سال 48 در تهران است.

وی لیسانس خود را در سال 72 از دانشگاه شیراز و در رشته شیمی و فوق لیسانس خود را در سال 74 از دانشگاه مازندران و در همان رشته گرفت. برای مقطع دکتری به شیراز بازگشت و در سال 78 در رشته شیمی آلی دکتری گرفت.

وی از همان سال در دانشکده شیمی دانشگاه علوم پایه زنجان مشغول تدریس به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری  است.

کریمی همچنین در سال‌های 78 و 79 در جشنواره جوان خوارزمی موفق به کسب رتبه نخست شد. پژوهشگر برگزیده از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سال 81 و 82) و دانشمند برگزیده کمیته دایمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی در سال 87 از دیگر افتخارات این دانشمند ایرانی است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری