«بیوتکنولوژی گیاهی» مکتوب شد

کتاب «بیوتکنولوژی گیاهی» با هدف معرفی علم بیوتکنولوژی گیاهی و زمینه‌های مختلف آن به قلم دكترعبدالرضا باقری، نسرين مشتاق و احمد شريفی نوشته و از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اين كتاب با هدف معرفی علم بيوتكنولوژی گياهی و زمينه‌های مختلف آن در 6 فصل تدوين شده است.

در اين كتاب سعی بر آن است ضمن آشنايی با مباحث اصلی بيوتكنولوژی گياهی نظير كشت بافت، نشان‌گرهای ملكولی و مهندسی ژنتيک، دستاوردهای جديد اين علم مورد توجه قرار گيرد تا هر چه بيشتر به اهميت بيوتكنولوژی بر توسعه بخش كشاورزی و توليدات گياهی پی برده شود. 

مولفان دراین کتاب به موضوعاتی چون تعاريف، تاريخچه و اهميت، كشت بافت‌های گياهی و همسانه‌سازی ژن‌ها اشاره داشته و همچنین به مباحث نشانگرها و كاربرد آن‌ها در اصلاح نباتات، انتقال ژن، نقش آن در اصلاح نباتات و وضعيت كنونی بيوتكنولوژی در سطح جهان و جنبه‌های اخلاقی و زيست محيطی بيوتكنولوژی و مهندسی ژنتيک پرداخته‌اند.
 
در تدوين فصول این کتاب، سرفصل درس بيوتكنولوژی گياهی (مصوب شورای عالي برنامه‌ريزی) مدنظر قرار گرفته و مطالب هر فصل بر اين اساس تنظيم شده است. بنابراين اين كتاب به دانشجويان رشته های مختلف دوره‌های كارشناسی و كارشناسی ارشد زيست شناسی و كشاورزی و همچنين دست اندركاران اين رشته توصيه شده است.
 
کتاب «بیوتکنولوژی گیاهی» در قالب 6 فصل و 235 صفحه تدوین شده و به قیمت هفت هزار تومان به همت جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری