آموزش الكترونيك بايد در كشور نهادينه شود

جعفر توفيقي در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه بين‌المللي آموزش و خدمات آموزشي با تاكيد بر نقش اين نمايشگاه در توسعه تكنولوژي‌هاي آموزشي اظهار كرد: محدودیت‌های منابع مالی دولتی به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم تنها از آموزش‌های سنتی با شیوه‌های حضوری استفاده کنیم. بايد آموزش‌های الکترونیک که در سایر کشورهای جهان رواج دارد، در کشور ما نيز نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب يران (ايبنا)، نخستين نمايشگاه بين‌المللي آموزش و خدمات آموزشي با هدف نهادينه شدن آموزش در سبد خانواده امروز و با شعار « هر شهروند ايراني، يك مهارت» ساعت 11 پيش از ظهر ديروز (پنج‌شنبه 21 شهريور‌ماه) با حضور دكتر جعفر توفيقي، سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مسوولان وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، كار، تعاون و رفاه اجتماعي و سازمان فني و حرفه‌اي كشور به‌طور رسمي افتتاح شد.

جعفر توفیقی در اين مراسم با اشاره به برخی چالش‌‌ها در حوزه آموزش عالی کشور عنوان كرد: شیوه‌های مختلف یاددهی و یادگیری و چگونگی این شیوه‌ها یکی از چالش‌های پیش روی آموزش عالی ما است. آموزش‌های الکترونیک که در سایر کشورهای جهان رواج دارد، بايد در کشور نهادینه شود. این نمایشگاه مي‌تواند در توسعه تکنولوژی‌های آموزشی نقش بسیار مهمي ایفا کند زيرا كه امروزه شاهد تحولات بسیار جدی در شیوه‌های یاددهی و یادگیری هستیم.

از مهمترين محورهاي اين نمايشگاه مي‌توان به معرفي كتاب‌ها و نرم‌افزارهاي آموزشي، دانشگاه و مدرسه هوشمند، تولیدات کمک آموزشی، ارزیابی هوشمند، بازی‌های فکري، آموزش در حوزه ورزش و معرفی موسسات توانمند آموزشی آزاد، علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای اشاره كرد.

نخستین نمایشگاه بين‌المللي آموزش و خدمات آموزشی با حضور نزدیک به100 شرکت و موسسه آموزشی كشور به‌مدت چهار روز از 21 تا 24 شهریور‌ماه هر روزه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر در سالن‌هاي 35 و 38 محل نمایشگاه‌هاي بین‌المللی تهران برپاست.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری