«2727 آزمون دستنامه روان‌پزشکی بالینی» تدوین شد

  «2727 آزمون دستنامه روان‌پزشکی بالینی» تدوین شد

مجموعه کتاب‌های کاپلان و سادوک از معتبرترین نوشته‌های علم روا‌‌نپزشکی محسوب می‌شوند. آن‌ها در این کتاب به جمع‌آوری دو‌هزار و 727 آزمون روانپزشکی اقدام کرده‌اند و باعنوان «2727 آزمون دستنامه روانپزشکی بالینی» منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب از سوی فرهاد شاملو به عنوان متخصص روانپزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و علیرضا حاج‌سید جوادی نیز به عنوان همکار وی در این دانشگاه ترجمه شده است.

کاپلان و سادوک این کتاب را در 32 فصل به همراه پاسخنامه به رشته تحریر درآورده‌اند و در آن مباحث طبقه‌بندی روانپزشکی تا فوریت‌های روانپزشکی را برای خوانندگان شرح داده‌اند.

نویسندگان در دیگر فصول این کتاب، شرح حال روانپزشکی و معاینه وضع روانی را به همراه مقیاس‌های درجه‌بندی روانپزشکی برای مخاطبان این کتاب تشریح کرده‌اند.

دلیریوم و دمانس، اختلالات نسیانی، اسکیزوفرنی و دیگر سایکوزها از جمله موضوعات روانپزشکی هستند که نویسندگان پیش‌روی مخاطبان قرار داده‌اند.

 اختلالات اضطرابی و اختلالات شبه‌جسمی، اختلالات ساختگی و تعارض از دیگر مطالب علمی و خواندنی کتاب است که به گفته شاملو، مرجع آموزشی مناسبی برای دانشجویان محسوب می‌شود و نیاز داوطلبان را به مجموعه‌ای از سئوالات به عنوان یک کتاب کمک‌درسی برطرف می‌کند.

«2727 آزمون دستنامه روانپزشکی بالینی» در 400 صفحه و به قیمت 20‌هزار تومان از سوی نشر ارجمند به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری