داوطلبان با«تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» حرفه‌ای می‌شوند

  داوطلبان با«تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» حرفه‌ای می‌شوند

انتشارات آریانا قلم «مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» را با هدف آمادگی داوطلبان آزمون اصول بازار سرمایه منتشر کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» به قلم محمد احمدی، حمید اسلامیان و علی ابراهیم‌نژاد به رشته تحریر درآمده است.

گردآورندگان این اثر معتقدند: «گسترش و تحولات روزافزون بازارهای مالی از یک سو و پیچیده بودن مسایل مالی و به ویژه ابزارهای مالی جدید از سوی دیگر، موجب شده است تا اعتقاد و گرایش به مدارک حرفه‌ای در حوزه مالی و سرمايه‌گذاری در سراسر جهان افزایش یابد.»

این اثر که شامل مجموعه تست‌های تالیفی و گردآوری شده برای دارندگان مدرک اصول بازار سرمایه است توانایی و تمایز قابل قبولی برای فعالیت و حضور در بازارهای مالی ایجاد می‌کند.

این اثر در هفت بخش تالیف شده که بعد از هر آزمون پاسخ‌های تشریحی آن آمده است. نخستین بخش با عنوان،‌ «فهم و تحلیل صورت‌های مالی» به موضوع‌‌های تعاریف و مفاهیم، عناصر تشکیل دهنده صورت‌های مالی، ‌سازوکارهای گزارشگری مالی و درک صورت سود و زیان می‌پردازد. 

مقدمات بازارها،‌ ابزارها و نهادهای مالی عنوان بخش دوم کتاب است. مجموع ‌آزمون‌‌های این بخش به مباحثی مانند مفاهیم بازار‌ها و ابزارهای مالی، ‌سهم عادی و ممتاز، شاخص‌های بازار اوراق بهادار و کارایی بازار و بازارهای کارا اختصاص دارد. 

بخش سوم یعنی «روش‌‌های کمی مقدماتی» شامل مجموعه‌ آزمون‌هایی با موضوع ارزش زمانی پول،‌ مفاهیم آماری،‌ مفاهیم احتمال و محاسبات ریسک و بازده است.

بخش‌‌های چهارم و پنجم با عنوان‌‌های «مقدمات امور مالی شرکت» و «مقدماتی بر اقتصاد» به موضوع‌‌هایی چون مقدمات بودجه‌بندی سرمایه‌ای مقدمات هزینه سرمایه،‌ عرضه و تقاضا و تعادل بازار و محاسبات ملی و شاخص‌ قیمت‌ها می‌پردازد.

«اصول بازار سرمایه اسلامی و اخلاق حرفه‌ای» و «اصول بازار سرمایه» عنوان‌های دو فصل پایانی کتابند. این فصل به موضوع‌هایی چون ضوابط عمومی قراردادهای بازار سرمایه از دیدگاه فقه اسلامی، بورس‌بازی در بازار سهام از دیدگاه اسلام، ‌اصلاحیه قانون تجارت قوانین بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، قانون توسعه ابزارها و نهاد‌های مالی جدید اشاره دارد.

«مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» در 528 صفحه به بهای 22هزار و 500 تومان به همت انتشارات آریانا قلم منتشر شده است. 


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری