انرژی هسته‌ای از نگاه فیدل کاسترو

کتاب «انرژی هسته‌ای تهدید محیط زیست یا راه‌حل مشکل انرژی قرن بیست و یکم» تالیف فیدل کاسترو دیاز بالارت به همت مهدی حسن‌نژاد ترجمه و توسط موسسه انتشارات بعثت روانه بازار کتاب شد./

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر به مسایل مختلف توسعه انرژی هسته‌ای پرداخته و مطالبی مفید  درباره کاربرد انرژی هسته‌ای در زندگی بشر و دستاوردهای غیرنظامی فیزیک هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله: ایستگاه‌های برق هسته‌ای، تولید حرارت و بخار برای کارخانه‌ها و مراکز بزرگ صنعتی، تولید رادیو ایزوتوپ، شیرین کردن آب شور و … به خواننده ارایه می‌کند.

به اعتقاد نویسنده، هریک از موارد مطرح شده در کتاب می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در افرادی شود که به‌دنبال کسب در آمد از راه توسعه فناوری صلح‌آمیز  هسته‌ای در مراکز صنعتی هستند.

خواندن مطالب این کتاب به درک صحیح کاربرد صلح آمیز انرژی هسته‌ای و ایجاد تصویری مناسب از توسعه آن در جهان کمک می‌کند.

در صفحاتی از کتاب، به جنبه‌های سیاسی موضوع افزایش هرچه بیشتر منافع حاصل از توسعه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و مانع‌تراشی برای کشورهای در حال توسعه نیز اشاره شده است.

کتاب درهفت فصل تالیف شده است . افق‌های نامحدود، اتم امروز، انرژی هسته‌ای در افق قرن بیست و یکم، امنیت انرژی هسته‌ای، جو سیاسی، انرژی و اکولوژی، راه کوبا در انرژی هسته‌ای، عناوین «انرژی هسته‌ای تهدید محیط‌‌‌ زیست یا راه‌حل مشکل انرژی قرن بیست و یکم» هستند.

«انرژی هسته‌ای، تهدید محیط‌ زیست یا راه‌حل مشکل انرژی قرن بیست و‌یکم» تالیف فیدل کاسترو دیاز بالارت و ترجمه مهندس مهدی حسن‌نژاد در 256صفحه با شمارگان هزارنسخه و به قیمت 10هزارتومان توسط موسسه انتشارات بعثت منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری