ویرایش جدید «طراحی دیجیتال،مدار منطقی» منتشر شد

  ویرایش جدید «طراحی دیجیتال،مدار منطقی» منتشر شد

ویرایش جدید کتاب «طراحی دیجیتال، مدار منطقی» تالیف ام.موریس مانو و مایکل.دی.سیلتی به همت مجتبی لطفی‌زاد ترجمه و توسط انتشارات صفار روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از زمان انتشار ویرایش چهارم کتاب« طراحی دیجیتال»، در دسترس بودن تجاری وسایل استفاده‌کننده از فن‌آوری دیجیتال برای دریافت، ویرایش و ارسال اطلاعات تغییرات پیشرفت چشمگیری داشته است. تلفن‌های سلولی و وسایل دستی، از انواع مختلف، ویژگی‌های رقابتی جدید را تقریباً به‌صورت روزانه ارایه می‌کند.

در پشت واسط کاربری(اینترفیس) گرافیکی(GUI) تمامی این وسایل، یک سیستم دیجیتال قرار دارد که داده‌ها را به فرمتی دودویی پردازش می‌کند. مبانی و اصول بنیادین این سیستم‌ها چندان تغییر نکرده‌اند در نتیجه، ویرایش متن کتاب توسط این نیاز به‌روزرسانی شده تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با یک درک درست از ماشین‌های دیجیتال با روش‌شناسی طراحی مدرن آشنا شوند.

مولفان می کوشند تا در این کتاب تمرکز بیشتری بر روی مبانی بنیادین در طراحی دیجیتال و فناوری جریان غالب سیستم‌های دیجیتال امروزین، یعنی مدارات CMOS داشته باشند.

عناصر کلیدی که کتاب روی آن‌ها تمرکز می‌کند شامل جبر بولی، گیت‌های منطقی استفاده‌شده توسط طراحان، ماشین‌های حالت محدود سنکرون و طراحی کنترلگر مسیردادگان است.

از آن‌جا که طراحان امروزی به طور تخصصی به سخت‌افزار (HDL) تکیه دارند، در این ویرایش از کتاب توجه بیشتری به استفاده از سخت افزار شده است.

کتاب در ۱۰ فصل تنظیم شده است. سیستم‌های دیجیتال و اعداد دودویی،‌ جبر بولی و گیت‌‌های منطقی، کمینه‌سازی در سطح گیت، منطق ترکیبی، منطق ترتیبی سنکرون، ثبات‌ها و شمارنده‌ها، حافظه و منطق قابل برنامه‌ریزی، طراحی در سطح انتقال ثبات،
آزمایشات آزمایشگاهی با IC‌‌های استاندارد و FPGA‌ها و نمادهای گرافیکی استاندارد عناوین فصل‌های این کتابند.

کتاب «طراحی دیجیتال،مدار منطقی» تالیف ام.موریس مانو و مایکل.دی.سیلتی به همت مجتبی لطفی‌زاد ترجمه شده و توسط انتشارات صفار در ۵۸۴ صفحه با شمارگان دو هزار و ۲۰۰نسخه به قیمت ۱۸هزار تومان منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربیننده ترین عناوین دانش و فناوری