شماره 21«فصلنامه حسابداری رسمی» منتشر شد

تازه ترین شماره «فصلنامه حسابداری رسمی» به سردبیری پرويز صداقت و همت جامعه حسابداران رسمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  شماره 21 فصلنامه «حسابداری رسمی» با 10 مقاله در 112 صفحه منتشر شد.

نخستین مقاله این شماره حاصل تلاش مشترک عبداله آزاد و محبوبه كاظمی با موضوع «درآمد، شركا، كاركنان و بهره‌وری در موسسه‌های حسابرسی» است.

«بازخوانی پرونده حساب‌سازی مديران شركت فرامليتی نورتل» و «مثلث تقلب» عنوان‌های بخش میز تشریح فصلنامه است. محمد شليله، دكتر رضا نظری و محمد صيادی نویسندگان این بخش هستند.

بخش «آموزش» فصلنامه به مقاله‌ سيدمحمد علوی با عنوان «راهنمای به كارگيری استاندارد كنترل كيفيت (ISQC1)» اختصاص دارد.

«كنترل داخلی: مغفولِ مقفول» به قلم امير پوريانسب به رشته تحریر درآمده و در بخش نقد و نظر جای گرفته است.

بخش «کنکاش»، آثاری از ناصر ايزدی‌نيا، افسر علی مرادی، بهرام غنی‌زاده عليرضا ساسانی، محمد شريفی، دليرناصرآبادی، سيدمحمدمادح حسينی و دكتر اله كرم صالحی را با عنوان‌های«كيفيت حسابرسی» «كيفيت حسابرسی داخلی» «نقش تكنيك‌های حسابداری مديريت در اجرای نظام حسابرسی عملكرد» «حسابداری مديريت استراتژيك» را ارایه کرده است.

«مسووليت اجتماعی شركت‌ها و نظريه‌های حسابداری» تک مقاله بخش راهبری شرکتی است که به قلم دكتر يحيی حساس يگانه، قدرت‌اله برزگر به رشته تحریر درآمده است.

در بخش «یادمان» به مناسبت گرامی داشت زنده‌ياد غلامرضا اسلامی بيدگل از مشاهیر حوزه مدیریت مالی، نظام الدين ملك آرائی مدیر مسوول فصلنامه دست به قلم شده است. زنده ياد غلامرضا اسلامی بيدگل نویسنده بیش از 70 کتاب و  مقاله در حوزه مدیریت مالی و استاد راهنما و مشاور ده‌ها پایان‌نامه دانشجویی در مقاطع مختلف در 9 فروردین سال جاری  دار فانی را وداع گفت.   

در بخشی از مقاله «کیفیت حسابرسی» که به قلم سه تن از اساتید دانشگاه‌های کشور نگاشته شده، ضمن تاکید بر مقوله کیفیت حسابرسی به عنوان یکی از موضوع‌های مهم حوزه حسابداری آمده است:‌ «به منظور شناخت مفاهیم و ابعاد مختلف کیفیت حسابرسی، مطالعات گوناگونی انجام شده اســت تا رابطه بین کیفیت حسابرسی و دیگر متغیرهای آن کشف شود.» نگارنده در ادامه با اشاره به سختی مشاهده کیفیت حسابرسی هدف از نگارش این مقاله را این گونه مطرح می‌کند: «هدف از نگارش این مقاله، مروری بر ادبیات مرتبط با کیفیت حسابرسی با اشاره به برخی تحقیقات انجام شده در این زمینه است.»

فصلنامه حسابداری به همت جامعه حسابداران رسمی در 112 صفحه به بهای 5 هزار تومان به سردبیری پرويز صداقت منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری