«مهندسی مجدد» تولد دوباره سازمان را بررسی می‌کند

  «مهندسی مجدد» تولد دوباره سازمان را بررسی می‌کند

کتاب «مهندسی مجدد سازمان – چگونه یک سازمان را بازمهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» به قلم مجتبی لشکر بلوکی به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی به بازار نشر عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده «مهندسی مجدد سازمان – چگونه یک سازمان را باز مهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» برای درک بهتر مخاطب کوشیده به سه پرسش چرایی تالیف، چیستی محتوا و چگونگی مطالعه کتاب پاسخ دهد.

این اثر با اشاره به شناسایی ریشه باز مهندسی دگرگونی، زمانه و زمینه را مهم‌ترین معلول و دلیل باز مهندسی معرفی می‌کند. در بخشی از این اثر آورده شده است: «ﺑﺎزﻣﻬﻨﺪسی، ﻃﻮﻓﺎنی در اﻧﺪﻳﺸﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ وﻫﻢﭼﻨﻴﻦ در ﻋﻤﻞ و روﻳﻪﻫﺎی ﺟﺎری ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ اﻳﺠﺎد ﻛﺮده اﺳﺖ.»

نگارنده با هدف تاکید بر اهمیت بازمهندسی به آمارهای تاثیر این دانش اشاره می‌کند و می‌نویسد: « ادﻋﺎ ﺷﺪه اﺳﺖ 30 ﺗﺎ 35 درﺻﺪ ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻓﺮوش، 75 ﺗﺎ 80 درﺻﺪ ﻛﺎﻫﺶ در زﻣﺎن ﺗﺤﻮﻳﻞ، 65 ﺗﺎ 70درﺻﺪ ﻛﺎﻫﺶ درﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻛﻴﻔﻴﺖ، ﻧﺘﺎﻳﺞ اﺟﺮای ﺑﺎزﻣﻬﻨﺪسی ﻛﺎرا ﻫﺴﺘﻨﺪ.»

«مهندسی مجدد سازمان – چگونه یک سازمان را بازمهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» در 14 فصل تدوین شده است.

سه فصل نخست با عنوان‌های ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺑﻨﻴﺎديی و رﻳﺸﻪﻫﺎیﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد، ﻗﻮاﻋﺪ ﻛﻠﻴﺪی و اﺻﻮلﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد ﺳﺎزﻣﺎن و ﻣﺘﺪوﻟﻮژیﻫﺎی ﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد شناخته می‌‌شود.

ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﻣﻨﺘﺨﺐ و ﺟﻌﺒﻪ اﺑﺰار ﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد‌، ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ در ﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد و ﻛﺎرﺑﺮد ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت در ﺑﺎز ﻣﻬﻨﺪسی سه عنوان بعدی این کتاب است.

ﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد درسازمان‌های اﻳﺮانی،‌ ﺑﺎزﻣﻬﻨﺪسی ﻓﺮاﺳﺎزﻣﺎنی (ﻓﺮاﮔﻴﺮ) و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﺮآﻳﻨﺪﻫﺎ عنوان‌های بعدی کتابند.

چهار فصل پایانی شامل ﺑﺎزﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ، اﻧﺪﻳﺸﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺑﺎ ﻧﮕﺮش ﻓﺮآﻳﻨﺪی، ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻣﺤﻮری ﻣﻮﻗﻌﻴﺖﻳﺎبی ﻣﻬﻨﺪسی ﻣﺠﺪد در روﻳﻜﺮدﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ و اﻧﺪﻳﺸﻪﻫﺎی رﻗﻴﺐ ﺑﺎز ﻣﻬﻨﺪسی است.

«مهندسی مجدد سازمان – چگونه یک سازمان را بازمهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» در 384 صفحه و بهای 12هزار و 500 تومان به همت انتشارات آریانا قلم منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری