رژیم غذایی در بیماری منتشر شد

کتاب «رژیم غذایی در بیماری» به قلم حسن جلائی‌خو، زهره ابراهیم‌نژاد و منوچهر کیهانی از سوی انتشارات همگنان به چاپ رسید._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «رژیم غذایی در بیماری» به قلم جمعی از استادان حوزه‌ی پزشکی به رشته‌ تحریر درآمده و نگاهی دارد به راه‌های بهبود سلامت و رفع بیماری از طریق تغذیه‌ مناسب و رعایت رژیم‌های غذایی. تأکید بر این روش، در دنیای کنونی که بیشتر بر درمان‌های شیمیایی تمرکز دارد، بسیار مهم و قابل توجه است.

کتاب «رژیم غذایی در بیمای»، حجمی بالغ بر ۱۰۴ صفحه دارد و توضیحات مندرج در آن بسیار فشرده و مختصر است. این اختصارنویسی موجب شده است تا سرعت مطالعه‌ کتاب افزایش یابد و خوانش مطالب نیز با سهولت بیشتری صورت گیرد. همچنین، مخاطب قادر است تا بدون داشتن دغدغه به خاطر وزن و سنگینی کتاب، در نقاط مختلف آن را با خود همراه داشته و به مطالعه بپردازد.

گروه مولفان اشاره دارند که مطالب کتاب، نتایج تجربه‌ نویسندگان و گفتگو با افراد بیمار و خانواده‌ آن‌هاست که توسط عده‌ای از پرستاران بیان شده و آرا و دیدگاه‌های تخصصی پزشکان در رشته‌های مختلف نیز با آن همراه شده است.
 
در این کتاب عادات غذایی مردم ایران نیز به طور خاص، در نظر گرفته شده است. این نکته بسیار مهم است و جزو محاسن کتاب به شمار می‌رود. زیرا، اطلاعات ارایه شده در اثر حاضر، بیشتر در باب موادغذایی است که ایرانی‌ها بیش‌ترین استفاده را از آن‌ها دارند و در برنامه‌ غذایی روزانه به کرّات مورد استفاده است. برای دسته‌بندی فصل‌ها، تداخل برخی از مباحث و پراکندگی که در حالت کنونی کتاب وجود دارد نیز از بین خواهد رفت.

یکی از مباحثی که در کتاب حاضر بدان توجه شده است، ارایه دستورات و راه‌کارهایی برای بهبود برخی از بیماری‌هاست که هدف از آن‌ها تسریع در سرعت بهبود بیماری و گذراندن دوران نقاهت است. اما، برخی و شاید بهتر است بگوییم بیشتر مواردی که به عنوان توصیه بیان شده است، بسیار سطحی و پیش پا افتاده است و به نوعی توضیح واضحات به شمار می‌روند. 

کتاب «رژیم غذایی در بیماری» در ۱۰۴ صفحه تدوین و با شمارگان هزارنسخه به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات همگنان به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربیننده ترین عناوین دانش و فناوری