«ارتقای اكتيو دايركتوری‌های مايكروسافتی» به کتابفروشی‌ها رسید

  «ارتقای اكتيو دايركتوری‌های مايكروسافتی» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «ارتقای اكتيو دايركتوری‌های مايكروسافتی» تالیف هادی مشکانی فراهانی و محمد‌حسین شیرخدایی به تاثیر سيستم عامل‌های جديد و متنوع سروری ارایه شده از سوی شركت مايكروسافت در سازمان‌ها می‌پردازد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به مخاطب می‌آموزد که ارایه سيستم‌های جدید و متنوع عامل سروری از سوی شركت مايكروسافت و اضافه شدن قابليت‌های جديد، شرايطی را برای سازمان‌ها در جهت ارتقا (upgrade)ی ساختار فعلی به بستر جديد ايجاد کرده است.

تاكنون در این زمینه کتاب تخصصی ارایه نشده است. بر همين اساس و باتوجه به نياز سازمان‌ها، این کتاب به همت مدرسان گروه آموزشی فرزان تاليف شده است. همه مباحث ارایه شده در اين كتاب به‌صورت گام به گام پياده شده است، به نحوی كه درطول مراحل ارتقا، نيازی به حذف اطلاعات DC نیست و با مطالعه اين كتاب می‌توان نسخه جديد سرور را در كنار دامين فعلی مورد استفاده قرار داد.

نـصـب و پیکـربندی Additional Domain Controller هـای مایـکروسـافتی تحـت (Server 2003, 2008R2, 2012)، بررسـی و پیـاده‌سـازی مراحـل ارتقـای Active Directory به ورژن‌های بالاتـر سروری، آشنـایی با عملکـرد نقش‌های FSMO و نحوه انتقال آن‌ها، آشنایی با پیکربندی Server Core 2008 R2، نحوه مدیریت و پیکربندی گـرافیکی مـحیط Server Core، نحوه نصب و راه‌اندازی DC تحت محیط Server Core و آشنایی و پیاده‌سازی قابلیت Full Backup در نسخه‌های سروری موضوعات محوری فصل‌های مختلف این کتاب است.

کتاب «ارتقای اكتيو دايركتوری‌های مايكروسافتی» با شمارگان 500 نسخه در 256 صفحه و به قیمت 13 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ناقوس منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری