آموزه‌های طب سنتی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان می‌شود

  آموزه‌های طب سنتی وارد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان می‌شود

محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از وارد شدن مباحث مربوط به آموزه‌های طب سنتی به كتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و گفت: موضوع گنجاندن مباحث طب سنتی در كتاب‌های درسی که از سوی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت پيشنهاد شده، مصوبه هيات دولت است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دکتر محمود خدا دوست با اعلام این خبر بیان کرد: هدف از گنجاندن مباحث طب سنتی در كتاب‌های درسی مدارس آن است كه بتوانيم متونی درباره حفظ تندرستی و سلامت را با به‌كارگيری روش‌های طب سنتی به دانش آموزان آموزش دهيم.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که مباحث طب سنتی به‌طور قطع امسال وارد كتاب‌های درسی نخواهد شد، افزود: ابتدا متون آموزشی طب سنتی باید از سوی كارشناسان آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تاييد تا در نهايت وارد كتاب‌های درسی شود. ورود طب سنتی به كتاب‌های درسی از برنامه‌های وزارت بهداشت بوده و اين وزارتخانه بر گنجاندن اين مباحث در كتاب‌های درسی تاكيد دارد.

خدادوست در ادامه از برپایی نشست‌هایی در این زمینه خبر داد و گفت: در تدارک برگزاری نشست‌های مشترکی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش هستیم تا مباحث حفظ تندرستی بر اساس آموزه‌های طب سنتی در تالیفات کتاب‌های درسی دانش‌آموزان لحاظ شود. در این نشست مشترک، راهکارهای اجرایی و عملی افزودن مباحث حفظ تندرستی بر اساس آموزه‌های طب سنتی ایرانی و اسلامی در تالیفات کتاب‌های درسی دانش آموزان بررسی می‌شود.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر احیا و توسعه طب سنتی ایرانی‌-‌اسلامی و اهتمام جدی دولت بر تحقق این مهم، آموزش و پرورش نقش مهمی را در اجرایی شدن و تحقق این هدف بر عهده دارد.

خدادوست در پایان اظهار کرد: انتظار داریم این تعامل و راهکارهای اجرایی هر‌چه سریعتر به نتیجه برسد تا بتوانیم آموزه‌ها و تعالیم اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه‌های تعالیم طب سنتی را در کتاب‌های درسی مدارس وارد کنیم.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری