بررسی مدیریت دانش از مفهوم تا مهندسی اجرا

کتاب «مدیریت دانش» تالیف حامد فضل‌الله تبار و ارمیا آقاسی با استفاده از یکپارچه‌سازی جریان‌های دانشی مجزا، به ارتقای سطح دانش سازمان‌ها کمک می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دانش به‌عنوان ابزاری مهم برای برقراری مزیت رقابتی سازمان‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها شناخته می‌شود. چگونگی توسعه قابلیت‌های سازمانی برای ارتقای عملکرد داخلی و رقابت پذیری خارجی در سازمان‌ها از طریق ایجاد مدیریت دانش موثر، امری حیاتی است. 

کتاب «مدیریت دانش» توجه بسیاری از محققان و سازمان‌ها را در سال‌های اخیر به خود جذب کرده است. از دیدگاه سازمانی، مدیریت دانش به‌عنوان یک تسهیل‌کننده فرایندهای کاری و عملکرد سازمان به‌شمار می‌آید. فرایند مدیریت دانش درجه ایجاد، اشتراک‌گذاری و استفاده از منابع دانش در راستای فعالیت‌های عملکردی است. 

«مدیریت دانش» از طریق گردآوری، ذخیره‌سازی و معاوضه، دسترسی به دانش را در سازمان افزایش و با استفاده از یکپارچه‌سازی جریان‌های دانشی مجزا به ارتقای سطح دانش سازمان کمک می‌کند. 

با توجه به اهمیت و ضرورت بررسی ساختارهای دانش در سازمان و هدایت آن در راستای یک سیستم یکپارچه مدیریت دانش، کتاب حاضر پس از ارایه مفاهیم اصلی مدیریت دانش و الگوهای مختلف آن، به طراحی الگوی مدیریت دانش نوین می‌پردازد. این الگو در پی شناسایی پارامترهای دانشی با رویکرد منابع انسانی و بهره‌برداری از آن در تسهیل فرایندهای کاری است.

نخستین چاپ کتاب «مدیریت دانش» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 304 صفحه و به بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ارسطو منتشر شده  است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری