بررسی فناوری ساخت، اصلاح و ارزیابی غشاهای پلیمری

  بررسی فناوری ساخت، اصلاح و ارزیابی غشاهای پلیمری

کتاب «فناوری ساخت، اصلاح و ارزیابی غشاهای پلیمری» تالیف احسان سلجوقی و همکاران از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی روانه بازار کتاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در چهار فصل تدوین شده است. مولف در فصل نخست مقدمه‌ای بر غشا و فرایندهای غشایی نوشته و در فصل دوم نیز به مهمترین روش‌های ساخت غشاهای پلیمری متقارن پرداخته است.

سلجوقی در فصل سوم، مهمترین روش‌های ساخت و اصلاح غشاهای پلیمری نامتقارن را برای خوانندگان شرح داده و مهمترین روش‌های ارزیابی شناسایی غشاهای پلیمری را در فصل چهارم مورد واکاوی قرار داده است.

به عقیده نویسنده این کتاب، فناوری جداسازی غشایی نسبت به فرایندهای معمول و رایج جداسازی دارای برتری‌های فراوانی است که از آن جمله می‌توان به مصرف انرژی کمتر، کم بودن هزینه سرمایه‌گذاری اولیه و توانایی جداسازی مواد حساس به دما در صنایع غذایی، دارویی، بیوتکنولوژی و همچنین زیاد بودن نرخ انتقال جرم اشاره کرد.

تالیف این کتاب را دکتر احسان سلجوقی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری دکتر وحیده غفاریان و مهندس احمد اخوت به انجام رسانده است. 

چاپ نخست کتاب «فناوری ساخت، اصلاح وارزیابی غشاهای پلیمری» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 168 صفحه به بهای 6 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است .


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری