رونمایی آلبوم موسیقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس


رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در ابتدای این مراسم گفت: سال‌های دفاع مقدس خاستگاه مناسبی برای خلق آثار ماندگار در عرصه موسیقی رزم به حساب می‌آید و اقدام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این حوزه که با حضور جمعی از بزرگان موسیقی پاپ ایران انجام گرفته کار کوچکی است که امیدواریم مورد قبول مخاطبان قرار گرفته باشد.


گل‌علی بابایی که در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقایی «یک جرعه باران» سخن می‌گفت، در ادامه صحبت‌هایش بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره موسیقی را برای مخاطبان قرائت کرد.

در مراسمی که شامگاه 6 مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود، خواننده آلبوم «یک جرعه باران» در سخنانی مطرح کرد: به دلیل علاقه فراوانی که به شخصیت شهید مهدی زین‌الدین داشتم و دارم از مدت‌ها پیش به این فکر بودم که برای این شهید بزرگوار قطعه‌ای را بسازم به همین منظور به مغازه پدر او رفتم و با هم صحبت‌های زیادی کردیم که حاصل آن باز شدن دریچه جدیدی در زندگی‌ام بود و باعث تولید 11 قطعه دیگر شد که منجر به تولید همین آلبوم شد.

میثم حجار ادامه داد: از همه مسۆولان فرهنگی کشورم تقاضا می‌کنم که اجازه دهند هنرمندان این سرزمین با دیدگاه خودشان به مساله 8 سال دفاع مقدس آثاری هنری‌شان را تولید کنند؛ این مساله به طور حتم منجر به تولید آثاری خواهد شد که دریچه‌های جدیدی از ایثارگری‌ها و دلاوری رزمندگان دفاع مقدس را به مخاطب ارائه می‌دهد.

او همچنین بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادقانه و بدون اغراق تنها جایی بود که اجازه داد، این آلبوم را تولید کنم. این در حالی است که برای تولید این اثر به نهادهای بسیاری مراجعه کردم اما فرصت تولید چنین آلبومی را ندادند. البته من با دوستان بنیاد در برخی زمینه‌ها اختلاف نظر داشتم اما خوشحالم که این عزیزان به فرصت دادند که آلبوم «یک جرعه باران» را بر اساس تفکرات خودم تهیه کنم. آلبومی که من سعی کردم بدون شعار در آن حرف دل کسانی را بزنم که برای حفظ این خاک جنگیدند.

میثم حجار از رضا صادقی به عنوان خواننده مشترک دو قطعه موسیقایی این آلبوم تقدیر کرد و گفت: دوست داشتم رضا صادقی نیز در این برنامه کنارم بود اما گرفتاری‌هایی که داشت، اجازه نداد تا امروز در حضور او این آلبوم را رونمایی کنم اما بازهم از اینکه در این آلبوم بدون هیچ چشم داشتی همراه من بود، تشکر می کنم و البته نمی‌توان از تلاش‌های علی موثقی، مهدی یراحی و پاشا یثربی نیز به راحتی عبور کنم که درجریان تولید این آلبوم صمیمانه همراه من بودند.

از همه مسۆولان فرهنگی کشورم تقاضا می‌کنم که اجازه دهند هنرمندان این سرزمین با دیدگاه خودشان به مساله 8 سال دفاع مقدس آثاری هنری‌شان را تولید کنند؛ این مساله به طور حتم منجر به تولید آثاری خواهد شد که دریچه‌های جدیدی از ایثارگری‌ها و دلاوری رزمندگان دفاع مقدس را به مخاطب ارائه می‌دهد.

محمد علی بهمنی که در این آلبوم از ترانه‌هایش استفاده شده است، در ادامه این مراسم گفت: اطمینان دارم، آلبومی که آفریده شده است، آلبوم قابل ارجی است که به دلیل آشنایی که من با صاحب اثر دارم آلبوم بی‌نقاب و بی‌دروغی است.

این ترانه‌سرای پیشکسوت همچنین گفت: برخی از شعرها و آلبوم‌ها هستند که تاکنون آفریده نشده‌اند و فقط ساخته شده‌اند اما دراین آلبوم شعرهایی هستند که آفریده شده‌اند که این امر به خودی خود می‌تواند به موفقیت آلبوم کمک زیادی کند. این آلبوم از نظر من کار متفاوتی در حوزه دفاع مقدس است چرا که ما با آیینه‌ای روبه رو می‌شویم که خیلی از حرف‌های ناگفته را می‌گوید.

وی افزود: نباید از توانایی احمد میرخلیلی به عنوان ترانه‌سرای قطعات مختلفی از این آلبوم به راحتی عبور کرد چرا که اشعار وی به اعتقاد من نوعی شکوفایی در شعر جنگ است.

بهمنی با بیان اینکه من کیفیت این آلبوم را تایید می‌کنم، افزود: این اثر موسیقایی باید بتواند در بین مخاطبان هم خاستگاه خود را پیدا کند تا به معیارهای مد نظر برسد. زیرا اثر دارای قابلیت‌های فراوانی است و می‌تواند به عنوان یک اثر قابل قبول در این حوزه با مخاطب نیز ارتباط برقرار کند.

به گزارش ایسنا، در بخش پایانی مراسم نماهنگ «ساده تر از آنچه فکر می‌کردم» با صدای رضا صادقی و میثم حجار برای حاضران پخش شد.

رونمایی ازدو نرم‌افزار «ملک آسمان» و «نشان عاشقان» که امکان بازدید مجازی از کاروان راهیان نور را فراهم می‌کند، بخش دیگری از این مراسم بود.

 بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)


سايت موسسه فرهنگی تبیان > بخش هنری