«اطلس رنگی نقاط طب سوزنی» بر پیشخوان کتابفروشی‌ها نشست

  «اطلس رنگی نقاط طب سوزنی» بر پیشخوان کتابفروشی‌ها نشست

نخستین اطلس رنگی مرتبط با طب سوزنی با عنوان «اطلس رنگی نقاط طب سوزنی» تالیف دكتر عباس انصاری از سوی انتشارات سیمرغ مشهد منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب شناخت نقاط طب سوزنی‌، پایه و اساس درمان در این شاخه از طب معرفی شده و تاکید شده است که چنانچه مکان دقیق این نقاط در درمان از راه طب‌سوزنی رعایت نشود، اثربخشی آن کاهش می‌یابد‌ و درمان به‌طور کامل صورت نمی‌پذیرد. از طرف دیگر‌، دانستن این نقاط‌ علاوه بر درمان بیماری‌ها با طب سوزنی، در بادکش‌درمانی و طب فشاری نیز کاربرد دارد‌. 

«اطلس رنگی نقاط طب سوزنی» شامل 500 تصویر رنگی همراه با شرح نقاط‌ طب سوزنی، مکانیسم تاثیر طب سوزنی‌، آثار طب سوزنی و بیماری‌هایی است که با طب سوزنی درمان می‌شوند و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیز هستند.  

امروزه طب سوزنی به‌عنوان یکی از رشته‌های پزشکی در سراسر جهان گسترش یافته است. چینی‌های باستان معتقد بودند که بدن انسان علاوه بر گوشت و پوست و استخوان، دارای کالبد انرژیتیک است و انرژی در کانال‌هایی به نام مریدین جریان دارد . امروزه با روش‌های علمی و دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته، این کانال‌ها قابل مشاهده هستند. همان‌طور که آب در رودخانه‌ها جریان دارد، انرژی نیز در این کانال‌ها ‌(‌مریدین‌ها‌) در گردش است‌.

کتاب «اطلس رنگی نقاط طب سوزنی» تالیف دكتر عباس انصاری در 177 صفحه از سوی نشر سیمرغ مشهد منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری