هشتمین شماره پژوهشنامه مدیریت منتشر شد

هشتمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت مالی» با 42 پرسشنامه به همت سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان مدیریت صنعتی هشتمین شماره پژوهشنامه مدیریت را با عنوان «مدیریت مالی» در 6 فصل که در مجموع شامل 42 پرسشنامه می‌شود، منتشر کرد. 

سیدمحمد مقیمی، استاد دانشگاه تهران و مجید رمضان، استادیار دانشگاه صنعتی مالک‌ اشتر در مقام مولفان این شماره، علاوه بر ارایه 42 پرسشنامه معتبر جهانی، در ابتدای هر فصل چکیده‌ای از مبانی نظری مدیریتی را نیز تدوین کرده‌اند. 

نخستین فصل این شماره از پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت دارایی‌ها و تامین منابع مالی» در هفت پرسشنامه به موضوعاتی همچون ارزیابی موسسات مالی،‌ روش‌های تامین مالی،‌ بکارگیری تامین‌کنندگان خارجی و بازگشت سرمایه‌گذاری در حوزه منابع انسانی اشاره دارد.  

فصل دوم با عنوان «مدیریت بانکداری» با 6 پرسشنامه می‌کوشد به مباحثی چون سنجش کیفیت خدمات در نظام بانکی،‌ عملکرد بانک،‌ عوامل موثر بر انتخاب یک بانک و مفید بودن درک شده خدمات بانکداری بپردازد. 

«بانکداری الکترونیک» عنوان سومین فصل این پژوهشنامه است. خدمات آنلاین بانکداری،‌ بانکداری الکترونیکی، موانع استفاده از بانکداری الکترونیکی، ارزیابی کاربرد بانکداری اینترنتی و تماس با بانک در مقابل بانکداری الکترونیکی پنج پرسشنامه این فصل را تشکیل می‌دهند. 

فصل چهارم پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مشتری‌مداری در خدمات مالی و بانکی» شامل 9 پرسشنامه در زمینه مباحثی مانند ادراک مشتریان از خدمات ارایه شده توسط بانک،‌ گرایشهای بازار در مدیران بانک،‌ رضایت مشتریان بانک و رضایت مشتری از کارکنان بانک است.

«مدیریت ریسک» عنوان پنجمین فصل این پژوهشنامه است. برخی موضوعات هشت پرسشنامه این فصل شامل ریسک‌پذیری؛ اقتضای تصمیمات،‌ ریسک رابطه‌ای، ارزیابی ریسک،‌ ریسک سرمایه‌گذاری و ریسک در شرکت می‌شود. 

فصل پایانی این شماره از پژوهشنامه مدیریت با عنوان «تخصیص منابع و بودجه‌بندی» به موضوعاتی همچون نقش افراد در توسعه بودجه،‌ بودجه‌بندی مشارکتی و بودجه‌بندی افزایشی اشاره دارد.

هشتمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت مالی» با شمارگان 1200 نسخه در 139 صفحه و به قیمت پنج هزار و 500 تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری