«راهنمای ایمنی در آزمایشگاه شیمی» منتشر شد

  «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه شیمی» منتشر شد

کتاب «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه شیمی» تالیف افشین رجبی‌خرمی، زینب توکلی و عباس استوان به همت جهاد دانشگاهی، واحد تربیت معلم به چاپ رسید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب که در 10 بخش تنظیم شده، مولفان پس از ارایه مقدمه‌ای درباره اهمیت آزمایشگاه از دیدگاه مربیان آزمایشگاه و کارآموزان در بخش نخست کتاب، در بخش دوم به مسوولیت‌های کارشناسان، نگهداری از آزمایشگاه و تجهیزات، نگهداری سوابق و مسایل مربوط به آماده‌سازی برای فعالیت‌های آزمایشگاهی پرداخته‌اند.

در ادامه، کتاب حاضر به دانش‌آموزان استفاده کننده از آزمایشگاه،  روش کار را می‌آموزد تا با این اصول و آموزش اصول بهداشتی و دستور‌العمل‌ مواقع اضطراری آشنا شده و آن‌ها را به‌کار گیرند.

برنامه‌ بهداشت شیمیایی، موارد مورد توجه در هنگام خرید مواد شیمیایی، شیوه نگهداری مواد شیمیایی و کپسول گاز فشرده و همچنین سمی‌بودن مواد شیمیایی از دیگر محورهای مورد بحث در این کتاب است.

چاپ نخست کتاب «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه شیمی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 160 صفحه و به قیمت 6‌ هزار و 500 تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی، واحد تربیت معلم منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری