راهنمای آزمون‌های آزمایشگاهی برای پزشکان تالیف شد

  راهنمای آزمون‌های آزمایشگاهی برای پزشکان تالیف شد

کتاب «راهنمای پزشکان جهت انتخاب و تفسیر آزمون‌های آزمایشگاهی» به‌عنوان راهنمایی برای پزشکان در مورد انتخاب و تفسیر آزمایش‌های بیماران، از سوی انتشارات تیمورزاده به چاپ رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هر یک از 16 فصل این کتاب به یک گروه از بیماری‌ها و موارد مرتبط با آن‌ها اختصاص دارد. بیماری‌های خود‌ایمنی مانند بیماری‌های آلرژیک، آنافیلاکسی و ماست‌سل در فصل نخست کتاب بررسی شده‌اند. 

مطالبی درباره بیماری‌های بافت همبند، راهنمایی به پزشکان در انتخاب دارو و آزمایش مناسب برای بیماری‌های مرکب، آرتریت عفونی و واسکولیت محتوای  فصل دوم را تشکیل می‌دهند.

در فصل سوم کتاب، مباحث مرتبط با بیماری‌های کلیوی بررسی و اختلالات الکترولیت‌ها و شاخص‌های عملکرد کلیوی در کنار سنگ کلیه برای استفاده پزشکان مطرح شده است.

مسمومیت‌ها، سطوح دارویی، بیماری‌های غدد داخلی، بیماری‌های قلبی و بررسی انواع نارسایی‌های قلبی، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های جنین، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های سیستم ایمنی، سرطان‌ها و انواع آن و بیماری‌های اعصاب مانند بیماری‌های نوروپاتیک و کمای بعد از آنوکسی، عناوین فصل‌های بعدی این کتاب تخصصی پزشکی را شامل می‌شوند.

واژه‌یاب و راهنمای استفاده از الگوریتم، برای مطالعه خوانندگان انتهای کتاب گنجانده شده است.

این کتاب به قلم کیان جوادی و با همکاری علی محمدی‌کرکانی، رضا مشایخی، جواد اکبری ‌شرقی و غفار الماسی نوشته شده است.

کتاب «راهنمای پزشکان جهت انتخاب و تفسیر آزمون‌های آزمایشگاهی» با شمارگان دو هزار نسخه در 500 صفحه و به بهای 44‌ هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمور‌زاده به چاپ رسیده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری