انجمن بهره‌وری ایران کتاب‌های APO را ترجمه می‌کند

  انجمن بهره‌وری ایران کتاب‌های APO را ترجمه می‌کند

حسین آقاخانلو، دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی بهره‌وری با اشاره به چاپ مقاله‌های برگزیده هفتمین همایش ملی بهره‌وری و توزیع کتاب «تجارب مدیریت و بهره‌وری» در میان میهمانان این دوره از همایش، از ترجمه آثار سازمان بهره‌وری آسیا از سوی انجمن بهره‌وری ایران خبر داد./

حسین آقاخانلو در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت و نقش مقوله بهره‌وری در رشد و توسعه کشورهای پیشرفته اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه‌‌های چهارم و پنجم توسعه کشور، پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع صورت گرفته است، به‌طوری‌که براساس قانون، یک‌سوم سهم رشد تولید ناخالص داخلی باید از محل بهره‌وری تامین شود.

وی در تشریح نگاه انجمن بهره‌وری ایران به عملیاتی کردن مفهوم بهره‌وری افزود:‌ انجمن بهره‌وری ایران معتقد است که مقوله بهره‌وری باید به‌صورت یک نهضت و حرکت گسترده در جامعه مطرح شود که بستر این حرکت نیز می‌تواند خانواده، مدرسه، دانشگاه یا بنگاه‌های اقتصادی باشند.

آقاخانلو، در ادامه، در تشریح اهداف اصلی برگزاری این همایش بیان کرد: این همایش با هدف بررسی چالش‌ها،

این همایش با هدف بررسی چالش‌ها، سیاست‌ها و راهکار‌های افزایش بهره‌وری در سطح ملی برگزار شد.

سیاست‌ها و راهکار‌های توسعه حرکت بهره‌وری در سطح ملی برگزار شد. هفتمین همایش ملی بهره‌وری، بهانه‌ای برای گردهمایی نخبگان، دلسوزان و علاقه‌مندان حوزه بهره‌وری است تا تجربیات، نظریات، آخرین یافته‌‌ها و دستاوردها و قوانین حوزه بهره‌وری را به اشتراک بگذارند که در این راستا، هفتمین دوره این همایش با همکاری انجمن بهره‌وری ایران، وزارت صنعت و معدن و اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران برگزار شد. 

دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی بهره‌وری، درباره محورهای هفتمین همایش ملی بهره‌وری گفت: این همایش در سه نشست تخصصی مباحث «دولت و بهره‌وری»، «پیش‌نیازها و زیرساختارهای بهره‌وری در کشور» و «محیط کسب و کار در حوزه تولید و خدمات و بهره‌وری» را با حضور متخصصان این حوزه بررسی کرد. 

وی در خصوص برنامه‌های جانبی هفتمین همایش ملی بهره‌وری عنوان کرد: کتاب «تجارب مدیریت و بهره‌وری» که محصول انجمن و شامل مجموعه مصاحبه‌های تخصصی جمعی از مدیران دولتی و خصوصی است، در پایان

کتاب «تجارب مدیریت و بهره‌وری» که محصول انجمن و شامل مجموعه مصاحبه‌های تخصصی جمعی از مدیران دولتی و خصوصی است، در پایان همایش میان میهمانان توزیع شد. کتاب «بر مدار اندیشه» با موضوع تفکر درباره بهره‌وری نیز یکی دیگر از آثار منتشره انجمن است.

همایش میان میهمانان توزیع شد. کتاب «بر مدار اندیشه» با موضوع تفکر درباره بهره‌وری نیز یکی دیگر از آثار منتشره انجمن است.

آقاخانلو با اشاره به برنامه‌های آینده انجمن بهره‌وری ایران در حوزه چاپ کتاب افزود: انجمن به دنبال ترجمه آثاری از سازمان بهره‌وری  آسیا (APO) است. همچنین مهمترین محور‌ها و پنل‌های هفتمین همایش ملی بهره‌وری، به‌زودی در قالب کتاب، چاپ می‌شود و به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که از میان مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه همایش 6 اثر، به‌عنوان آثار منتخب معرفی شدند، افزود: از نویسندگان سه مقاله برتر قدردانی به‌عمل آمد و سه مقاله دیگر نیز در کتاب هفتمین همایش ملی بهره‌وری به چاپ خواهند رسید.

کتاب «تجارب مدیریت و بهره‌وری» که محصول انجمن و شامل مجموعه مصاحبه‌های تخصصی جمعی از مدیران دولتی و خصوصی است، در پایان همایش میان میهمانان توزیع شد. کتاب «بر مدار اندیشه» با موضوع تفکر درباره بهره‌وری نیز یکی دیگر از آثار منتشره انجمن است. 

دکترحسن روحانی، رییس دولت یازدهم، به‌مناسبت آغاز به کار هفتمین همایش ملی بهره‌وری، عنوان کرد: با توجه به رویکردهای اتخاذ شده، به بهبود شرایط بهره‌وری در کشور امیدواریم.

هفتمین همایش ملی بهره‌وری، چهارشنبه (10 مهر‌ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری