یکصد کتاب در زمینه علم نانو در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود

مدیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی فناوری نانو:

  یکصد کتاب در زمینه علم نانو در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی تهران از روز سیزدهم مهرماه میزبان برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو است. مجید کاظمی، مدیر اجرایی ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو از عرضه یکصد کتاب علمی با موضوع نانو از ناشران داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد.

مجید کاظمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در نمایشگاه امسال غرفه‌ای با عنوان محصولات فرهنگی در حوزه نانو در حال فعالیت است که به عرضه محصولات منتشر شده در این حوزه می‌پردازد. در این غرفه، یکصد اثر در حوزه نانو از ناشران داخلی و خارجی به‌صورت کتاب و نشر الکترونیک با تخفیف 40 درصدی به فروش می‌رسد. همچنین در این غرفه 9 نشریه علمی نیز با رتبه‌ علمی و پژوهشی به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

این مقام مسوول، به برپایی 15 کارگاه تخصصی در حاشیه برپایی این جشنواره اشاره و بیان کرد: این کارگاه‌ها با موضوعات آموزشی و چگونگی تجاری‌سازی برگزار می‌شوند که تا به روز دوشنبه، پنج کارگاه با حضور علاقه‌مندان، دانشجویان و متقاضیان تجاری‌سازی طرح‌ها برپا شده است.

کاظمی در ادامه گفت: متولیان برپایی ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو در نظر دارند همچون سال‌های گذشته، پس از پایان نمایشگاه کتابی با رویکرد معرفی دستاوردها، محصولات و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به چاپ برسانند.

وی در تشریح فعالیت‌ بخش‌های مختلف نمایشگاه عنوان کرد: در نمایشگاه امسال، 170 غرفه در چندین بخش در حال عرضه نوآوری‌های خود در عرصه نانو به بازدید‌کنندگان هستند، به‌طور‌یکه در طبقه نخست سالن خیلج‌ فارس، شرکت‌های دانش‌بنیان که دارای محصولات تایید‌شده نانو هستند به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

مدیر اجرایی جشنواره فناوری نانو، درباره نوع محصولات عرضه شده در این بخش از نمایشگاه اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در شاخه‌هایی همچون نانو‌مواد، نساجی، بهداشت و سلامت در کنار محصولات کشاورزی، خودرو، صنعت ساختمان، نفت و صنایع وابسته به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

کاظمی، حضور مراکز تحقیقاتی را از دیگر رویدادها و جنبه‌های مثبت این نمایشگاه دانست و افزود: مراکز تحقیقاتی و موسسات وابسته آن‌ها نیز در طبقه دوم سالن خلیج‌فارس مستقر هستند. دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و انجمن‌های علمی در این نمایشگاه به ارایه آموزش‌های عمومی به بازدیدکنندگان می‌پردازند.

وی به انجام برخی فعالیت‌های جدید در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال بخش‌های جدیدی همچون خانه نانو برای نخستین‌بار شروع به فعالیت کرده‌اند. در این خانه، بازدید‌کنندگان با کاربرد نانو در صنعت ساختمان آشنا می‌شوند و 12 طرح آماده سرمایه‌گذاری نیز در این خانه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، در ادامه درباره میزان حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در این نمایشگاه عنوان کرد: مراکزی از استان‌های فارس، اصفهان، مازندران، سمنان، خراسان‌رضوی و تهران در این نمایشگاه به عرضه آثار علمی و محصولات نانو می‌پردازند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان از کشور‌های لبنان، روسیه و رومانی در کنار دو شرکت از کشور کره‌جنوبی نیز در این نمایشگاه شرکت‌ کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به حضور بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در این دوره از نمایشگاه گفت: در بخش دانش‌آموزی باشگاه نانو، تجهیزات، محصولات و دستاوردهای دانش‌آموزی تهران و استان‌ها معرفی می‌شوند. همچنین 20 دانشگاه و پژوهشگاه از جمله دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، الزهرا (س)، صنعتی اصفهان، کاشان، مازندران، امیرکبیر و آزاد اسلامی و پژوهشگاه‌های صنعت نفت، پلیمر و پتروشیمی، رنگ، مهندسی شیمی و مواد و انرژی در این نمایشگاه شرکت و به ارایه محصولات خود می‌پردازند.

کاظمی در پایان اظهار کرد: در حاشیه این نمایشگاه، جشنواره برترین‌های نانو در روز 16‌ مهرماه برای معرفی طرح‌های برگزیده، برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو، از تاریخ 13 تا 17 مهرماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، واقع در بزرگراه چمران در حال برگزاری است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری