«تحليل‌های اقتصادی پيشرفته» مکتوب شد

کتاب «تحليل‌های اقتصادی پيشرفته» تالیف پیام عباس‌زاده، علی آژیراک و محسن قاسمی، با هدف بیان مفاهیم اساسی در اقتصاد مهندسی، از سوی انتشارات نگاه دانش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در 12 فصل، به بیان مفاهیم اساسی در اقتصاد مهندسی، فاکتورها و سری‌ها در جریان نقدی، نرخ اسمی و موثر بهره، تکنیک‌های اقتصاد مهندسی، روش نرخ بازگشت سرمایه و روش نسبت منافع به مخارج و سایر تکنیک‌ها پرداخته است. 

مولفان در ابتدای مباحث کتاب، فرآیند بررسی اقتصادی پروژه‌ها را موضوعی می‌دانند که از دهه‌های گذشته مورد توجه دانشگاهیان و مجریان طرح‌های مختلف بوده است. این علم با ورود استادان برجسته از برترین دانشگاه‌های دنیا، شکل تازه‌ای به خود گرفته است. 

در این کتاب به مباحثی همچون استهلاک، تجزیه و تحلیل اقتصادی بعد از کسر مالیات، آنالیز تعویض، آنالیز حساسیت، تورم و تصمیم‌گیری تحت شرایط عدم اطمینان اشاره شده است.

کتاب حاضر از مجموعه کتاب های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و سیستم است که با همکاری دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع به چاپ رسیده است. این مجموعه کتاب‌ها با هدایت علمی و سیاست‌گذاری دپارتمان‌های تخصصی مهندسی صنایع و با کمک استادان دانشگاه تدوین می‌شوند.
 
کتاب «تحليل‌های اقتصادی پيشرفته» با شمارگان 2000 نسخه در 448 صفحه، به بهای 20 هزار تومان به همت انتشارات نگاه دانش به چاپ رسیده است. 


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری