پژوهشنامه مدیریت به پله ششم رسید

ششمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت امور عمومی و دولتی» با موضوع‌هایی درباره «مدیریت کیفیت خدمات»، «مدیریت الکترونیک» و « مدیریت خدمات پلیس» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان مدیریت صنعتی ششمین شماره پژوهشنامه مدیریت را با عنوان «مدیریت امور عمومی و دولتی» در هشت فصل و 56 پرسشنامه منتشر کرد. 

سیدمحمد مقیمی، استاد دانشگاه تهران و مجید رمضان، استادیار دانشگاه صنعتی مالک ‌اشتر در مقام مولفان این شماره، علاوه بر ارایه 56 پرسشنامه معتبر جهانی در ابتدای هر فصل کتاب، چکیده‌ای از مبانی نظری مدیریتی را منتشر کرده‌اند. 

نخستین فصل این شماره با عنوان «مدیریت مسوولیت اجتماعی» شناخته می‌شود. از موضوع‌های پنج پرسشنامه این فصل می‌توان به نگرش به مسوولیت اجتماعی، کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان و مسوولیت اجتماعی شرکت اشاره کرد.

فصل دوم یعنی «مدیریت کیفیت خدمات» با پنج پرسشنامه به مباحثی مانند کیفیت خدمات، شرکت‌های‌ متعالی، کیفیت خدمات و ارایه خدمات با خطای صفر می‌پردازد.

سومین فصل کتاب با عنوان «مدیریت دولتی» مشخص شده است. رفتار کارآفرینانه در بخش دولتی، خصوصی‌سازی، دلایل برون‌سپاری و سنجش حکمرانی خوب عنوان‌های چهار پرسشنامه این فصل است.

«مدیریت الکترونیک» و «حکومت‌های محلی» عنوان‌ فصل‌های چهارم و پنجم این شماره از پژوهشنامه در مجموع با هفت پرسشنامه به موضوع‌هایی چون اجرای موفق دولت الکترونیک، نقش مدیران عالی سازمان‌های محلی در توسعه، مقیاس عملکرد برای مدیریت شهرداری‌ها و اثربخشی شبکه‌سازی در NGO می‌پردازد.

ششمین فصل این شماره از پژوهشنامه با عنوان «مدیریت خدمات پلیس» با پنج پرسشنامه موضوع‌هایی درباره اعتماد عمومی به پلیس، ویژگی‌های شخصی پلیس و رویه‌های پلیس بررسی کرده است.

«مدیریت بیمارستانی» با 15 پرسشنامه عنوان هفتمین فصل این شماره از پژوهشنامه است. برخی موضوع‌های این فصل شامل انگیزه تغییر رفتار در بیماران، شایستگی فرهنگی در بیمارستان، سوابق بهداشت شخصی، دیدگاه‌های بیماران درباره کیفیت مراقبت و جو سازمانی در بیمارستان است.

فصل پایانی کتاب با عنوان «مدیریت توریسم و هتلداری» مشخص شده است. این فصل با 13 پرسشنامه به موضوع‌هایی مانند استخدام مدیران در صنعت توریسم، ‌نگرش دانشجویان توریسم، نیاز‌های آموزشی ارایه‌دهندگان خدمات در هتل و قابلیت سازمان در صنعت هتل و توریسم پرداخته است. 

ششمین شماره پژوهشنامه مدیریت با عنوان «مدیریت امور عمومی و دولتی» با شمارگان یک‌هزار و 200 نسخه در 189 صفحه و بهای هفت هزار و 500 تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری