درمان شیرین با «عسل درمانی»!

کتاب «عسل درمانی» به قلم اکرم منصوری از سوی انتشارات کیاراد به چاپ رسید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عسل، انگبین یا آنگوین، مایعی شیرین و غلیظ است که حالت چسبندگی دارد. این ماده توسط زنبورعسل، از شهد گل‌ها تولید می‌شود و از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین موادی است که بشر در طول تاریخ، آن را به عنوان شیرین کننده یا دارو مورد استفاده قرار داده است. قدمت استفاده از این ماده طبیعی را می‌توان به 2200 تا 2600 سال قبل از میلاد نسبت‌داد.

کتاب «عسل درمانی» دارای پنج فصل اصلی است که فصل نخست، فرآورده‌های زنبور عسل نام دارد و همان‌طور که از نام این فصل پیداست، به موادی که از زنبور عسل به دست می‌آید و استفاده از آن برای انسان مفید است، توجه شده است. موم، بره موم، عسل و انواع آن، ترکیبات عسل و تفاوت عسل طبیعی و تقلبی، برخی از مهم‌ترین عناوین و موضوعات بحث شده در این فصل‌اند.

عسل درمانی، عنوان فصل دوم کتاب است و همچنین در فصل سوم به بره موم اشاره دارد، گرده گل موضوعی است که در فصل چهارم به آن پرداخته شده است و در آخر در فصل پنجم زهر‌عسل به طور جامع و کلی توضیح داده شده است.

نویسنده در بخشی از کتاب می‌نویسد: «موم ماده‌ای است که توسط غدد موم‌ساز زنبور عسل ساخته می‌شود. این ماده به راحتی با انواع دارو مخلوط می‌شود و خاصیت غیر فعال بودن دارد. به همین دلیل است که موم زنبور عسل در فرمولاسیون بسیاری از پمادها، شیاف‌ها و پلاستر‌ها استفاده می‌شود. بره موم از مخلوطی از صمغ درختان مختلف است که توسط پای زنبور وارد کندو می‌شود و در شکاف‌های کندو وجود دارد. پزشکان بره موم را از قوی‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها می‌دانند.»
 
کتاب حاضر در 104 صفحه تدوین شده و به قیمت چهار هزار تومان از سوی نشر کیاراد به فروش می‌رسد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری