انتشارات مدیریت صنعتی «مدیریت ایده» را چاپ می‌کند

  انتشارات مدیریت صنعتی «مدیریت ایده» را چاپ می‌کند

«مدیریت ایده» عنوان کتابی از «جیمز ا. سوارز» استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج واشنگتن و دانشگاه بین‌المللی فلوریداست. این اثر به اهمیت خلق ایده و تجربه‌‌ سازمان‌‌های مختلف می‌پردازد.-

ابراهيم اقبال، مدیر انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «مدیریت ایده» که به قلم «جیمز ا. سوارز»، پژوهشگر حوزه مدیریت به رشته تحریر درآمده به همت محمدعلی شریعتی و مژگان اصغری به فارسی برگردان شده است. این کتاب در 6 فصل تدوین و از سوی انتشارات مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه خواهد شد.

وی افزود: سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «مقدمه‎ای بر نظام‎های ايده»،‌ «خلق نظام ایده موفق» و «قدردانی‎ها و جوايز» شناخته می‌شوند و «ارتباط با مشاركت‎كنندگان»،‌ «پشتیبانی و مدیریت فرآيند» و «اندازه‎گيری و سنجش» عنوان‌های بعدی کتاب را تشکیل می‌دهند.

اقبال اظهار کرد:‌ مولف در بخشی از کتاب به فرآیند کاری شرکت‌های بزرگی چون «تويوتا» و «هوندا» اشاره کرده و کوشیده است به مسایلی مانند «خلق ايده» در این شرکت‌ها بپردازد.

وی افزود: «سوارز» در مقام نویسنده، خلق یک نظام ایده را فرآیندی دشوار دانسته و نوشته است: «مسير خلق يك نظام ايده با كاركرد عالی چندان ساده نيست و نيازمند تغيير كامل فرهنگ و حركت به‎ سمت باور اين عقيده است كه كاركنان تمايل به بهبود كار خود دارند و در عين‌حال راه‎های بهبود را نيز به خوبی می‌شناسند.»

اقبال عنوان کرد:‌ نویسنده با برشمردن برخی مولفه‌های موثر در بهبود سازمانی يا موفقيت نظام ايده معتقد است «‌هر نوع بهبود كيفی واقعی، رضايت مشتری يا تلاش‎های ناظر بر كاهش هزينه مستلزم همسو كردن تمامی منابع به‎ سمت برآورده ‎ساختن نيازهای مشتريان است.» 

وی در ادامه گفت: مولف «مدیریت ایده» برای رشد نظام ایده به عنوان اصلی‌ترین موضوع کتاب به مدیران پیشنهاد می‌کند «در صورتی كه تمايل داشته باشيد نظام ايده رشد پيدا كند، بايد از افراد پشتيبانی كنيد تا برای مشكلات ظريف‎تر راه‎حل بيابند. افراد برای نوشتن ايده‎های بهتر به تمرين نياز دارند؛ پايين بودن حجم ايده‎ها در سازمان به ‎معنای آن است كه افراد تمرين نمی‌كنند.» 

مولف در بخشی از کتاب نوشته است: «تمامی كاركنان يا افراد مرتبط بايد بر اهداف مشخص بهبود سازمانی تمركز داشته باشند. از طريق مربیگری، آموزش، گزينه‎های مبتنی بر شبكه و كتاب‎ها می‎توانید به افراد كمك كنيد تا بيشتر خلاق بوده و در حل مشكلات بهتر عمل كنند. سرمايه‎گذاری روی افراد كمك خواهد كرد.»

«مدیریت ایده» با شمارگان دو هزار نسخه در 328 صفحه و به بهای 13 هزار و 500 تومان به همت انتشارات مدیریت صنعتی به زودی منتشر می‌شود. 


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری