زوج پرتعارض با نگرش رفتار درمانی به بازار کتاب می‌آیند

  زوج پرتعارض با نگرش رفتار درمانی به بازار کتاب می‌آیند

«آلن فروزتی» کتاب «زوج پر تعارض، رفتاردرمانی دیالکتیکی» را برای رسیدن به آرامش، صمیمیت و تفاهم در روابط زناشویی به رشته تحریر درآورده است. مهناز غیاثی به عنوان دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی دانشگاه الزهرا به همراه مرضیه پورصالحی این کتاب را به فارسی برگردانده‌است./

 مسوول روابط عمومی انتشارات ارجمند به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این کتاب که با پیشگفتاری از زهره خسروی روانه بازار کتاب می‌شود در 11 فصل تهیه شده‌است. نویسنده در فصل نخست به درک هیجان در روابط  زوجین پرداخته و در فصل دوم به پذیرش خود و همسر اشاره می‌کند. وقتی در کنار هم هستید باید به لحاظ عاطفی نیز با هم باشید عنوان فصل بعدی این کتاب است.

مرضیه شکی، اظهار کرد: مولف در ادامه نگارش این کتاب، فعال‌سازی مجدد روابط را در فصل پنجم کتاب خود گنجانده است و ابراز روشن احساسات را در فصل ششم برای خوانندگان در نظر گرفته است. فصل هفتم کتاب حاضر پاسخ‌هایی تاییدی را با عنوان چه چیزی را تایید کنیم و چرا؟ بررسی شده است.

وی ادامه داد: در فصل هشتم پاسخ‌های تاییدی و چگونگی تایید همسرتان آمده است و خوانندگان را برای مطالعه بهبود یافتن از  تایید نکردن در فصل نهم دعوت کرده است. در فصل دهم کتاب «زوج‌های پر تعارض» مدیریت مسایل و راه‌حل‌های گفت‌و‌گو کردن را به زوجین آموزش می‌دهد و آن‌ها را با روش رفتار درمانی مدیریت می‌کند. تبدیل تعارض به صمیمیت، فصل یازدهم کتاب را دربردارد.

مارشال لینهان در مقدمه کتاب نوشته است: «این کتاب، چگونگی بهبود روابط صمیمی و بالطبع، رفاه و بهروزی فرد و خانواده را مورد بحث قرار می‌دهد و بر‌اساس اصول رفتار‌درمانی دیالکتیکی تدوین شده است که اثرات آن توسط آزمایش‌های بالینی بیماری، به تایید رسیده است.»

وی در ادامه آورده است: «دکتر فروزتی(مولف کتاب) در زمینه خانواده درمانی، زوج درمانی و تحقیق در مورد روابط صمیمی، متخصص است. او در این حوزه و همچنین با یکپارچه‌سازی توجه آگاهانه، تنظیم هیجان در یک طرح جامع دیالکتیکی و هم در مورد تعاملات خانواده‌ها و زوجین و درمان از طریق رفتار‌درمانی دیالکتیکی نوشته است.»

کتاب «زوج‌های پر تعارض» با ترجمه مرضیه پور‌صالحی، مهناز غیاثی و مقدمه زهره خسروی  در 216 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و به قیمت 10 ‌هزار تومان در آینده‌ای نزدیک از سوی انتشارات ارجمند منتشر می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری