260 هزار پايان‌نامه در دسترس دانشگاه‌ها قرار گرفت

  260 هزار پايان‌نامه در دسترس دانشگاه‌ها قرار گرفت

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی داوطلب، به پايگاه پايان‌نامه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران متصل‌شدند و بيش از 260 هزار پايان‌نامه در دسترس این دانشگاه‌ها قرار گرفت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران، پس از رونمایی از سایت تمام متن پایان‌نامه‌ها در نیمه دوم تیرماه 92، دانشگاه‌هايی كه تفاهمنامه همكاری با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران را امضا کرده و IP خود را به پژوهشگاه اعلام كرده‌اند به نسخه تمام متن پايان‌نامه‌های موجود در گنجينه علمی ايرانيان دسترسی پیدا کردند. از زمان رونمايی تاكنون، بیش از 30 دانشگاه به مجموعه قبلی افزوده شده‌اند که بیشتر آن‌ها دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هستند. 

با ارسال نامه‌هایی به معاونان پژوهشی و روسای کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌ها، نحوه اشتراک و استفاده از تمام متن پایان‌نامه‌هایی که دسترسی به آن‌ها از سوی دانشگاه مبدا مجاز اعلام شده، برای دانشگاه‌هایی که تفاهمنامه را امضا کرده بودند، ارسال شد. پايان‌نامه‌های تمام متن فقط به تقاضای دانشگاه‌ها و روی IP های دانشگاه‌هایی که شرایط اشتراک را پذیرفته باشند، قابل دسترسی است. 

تاكنون دانشگاه‌های صنعتی شریف، فردوسی مشهد، زنجان، صنعتی اصفهان، امام رضا (ع)، پژوهشگاه مواد و انرژی و موسسه آموزش عالی رجاء، IP خود را به پژوهشگاه اعلام و درخواست استفاده آزمایشی از تمام متن پايان‌نامه‌ها را داده‌اند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری