برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در «هفته کتاب»

  برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در «هفته کتاب»

انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی امسال و در ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی را برگزار می کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی هر سال با هدف تجهیز کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دانشگاهی را برگزار می‌کند. این رویداد پس از چهار سال برگزاری، پارسال  به دلیل محقق نشدن بودجه مورد نیاز و برخی مشکلات اقتصادی برگزار نشد و اين انجمن قصد دارد امسال ششمین دوره اين نمايشگاه را برگزار کند.
این نمایشگاه افزون بر فروش کتاب، شاهد اجرای برنامه‌های جنبی چون نشست و سمینارهای تخصصی نیز خواهد بود.

مسعود پایدار عضو هیات مدیره این انجمن در این‌باره اظهار کرد: امسال در پیشنهاد برگزاری نمایشگاه، به مکان آن نیز اشاره شده و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم به جای ارايه یارانه به ناشران، برای ارايه تخفیف در تامین مکان نمایشگاه مشارکت کند تا بتوانیم این رویداد را در ادامه نمایشگاه «یاد یار مهربان» در فضایی چون ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی روبه‌روی مصلا یا هر مکان مناسب دیگری برگزار کنیم.

به گفته وی، نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دانشگاهی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف تسهیل دسترسی به کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در سال 1383 تاسیس شد و در سال دهم فعالیت خود، بیش از 120 عضو دارد.

بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبانماه تا 2 آذرماه امسال  در سراسر کشور برگزار می‌شود.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری