معرفی اختر فیزیک به زبان ساده در یک کتاب

کتاب «اختر فیزیک» به قلم محمد روفچائی و یوسف ناصرزاده با موضوع نجوم، اخترفیزیک و ستاره‌شناسی به همت نشر ندای دوست منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اختر فیزیک» ثمره کوشش‌های علمی صاحبان اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی، طراحی و ویرایش در گروه‌های علمی و آموزشی به چاپ رسیده است. 

کتاب حاضر در هفت فصل تدوین شده است. در فصل‌های هفت‌گانه این اثر، مخاطبان با مساله انفجار بزرگ و موضوعات محوری شکل‌گیری منظومه‌ شمسی، خورشید و سیارات و سایر اجرام منظومه شمسی، ستاره‌ها، سیارات فرا‌خورشیدی و دانشمندان این شاخه از علم آشنا می‌شوند.

انبساط کیهان، کهکشان مارپیچی میله‌ای سیاه‌چاله، ابرهای ماژالانی، تصادف کهکشان‌ها، ویژگی سیارات کوتوله، شکل‌گیری منظومه شمسی و گردش سیارات به دور خورشید از جمله مهم‌ترین مباحثی هستند که در این کتاب مطرح و بررسی شده‌اند. 

بخش پایانی کتاب «اختر فیزیک» نیز به بیان کامل و جامعی از تلسکوپ فضایی هابل، ستاره‌های نوترونی و تاپ اخترها، ابر ول‌ها، حرکت اورانوس، چگونگی تشکیل شهاب‌سنگ‌های زمینی، اقمار مشتری، جو سیاره، ماه‌گرفتگی و سیاره مریخ پرداخته است. 

کتاب «اختر فیزیک» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه، به بهای شش هزار و 500 تومان از سوی نشر ندای دوست به چاپ رسیده است. 


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری