افزایش توانایی تحلیل مشاوران املاک در گرو مطالعه علم روز مدیریت است

  مطالعه علم روز مدیریت، توانایی تحلیل مشاوران املاک را افزایش می‌دهد

مرتضی یوسفی، با بیان این مطلب که مدیران آژانس‌‌های املاک باید با سیستم‌های اطلاعات علم مدیریت آشنا باشند، افزایش توانایی تحلیل این گروه را وابسته به مطالعه کتاب‌های مدیریتی دانست.

مرتضی یوسفی، مولف 24 عنوان کتاب در زمینه مشاور املاک، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تالیف کتاب «اصول و فنون تصدیگری حرفه‌ای املاک» اظهار کرد: این کتاب با تاکید بر مباحث مدیریت کسب‌وکار به فعالان و مخاطبان این حوزه می‌آموزد، با استفاده از اصول و فنون راه‌حل سریع حقوقی، به اهداف مورد نظر دست ‌یابند.

وی با بیان این مطلب که این کتاب مباحث حقوقی را نیز تشریح می‌کند، افزود: مدیران آژانس‌‌های املاک ‌باید، سیستم‌های اطلاعات علم مدیریت را با تجربه همراه کنند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، از ابزار روز مدیریت بازاریابی، ارتباط با مشتری، برنامه‌ریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک، عوامل موثر جذب و حفظ مشتری در خدمات مسکن تحقیقات بازاریابی، ‌اقتصاد خرد و کلان و سیستم‌ اطلاعات مدیریت یعنی شیوه‌های تصمیم‌گیری در خرید و فروش مسلط باشند.

این کارشناس حوزه مسکن، در ادامه درباره ضرورت تالیف کتاب‌‌هایی با موضوع مدیریت املاک، گفت: یک مشاور املاک، باید براساس نوسانات قیمت طلا، توانایی تحلیل قیمت مسکن را داشته باشد. این در حالی است که مشاوران املاک کشورمان با توجه به فقر دانش مدیریتی، توانایی چنین تحلیلی را ندارند.

یوسفی، در ادامه در تبیین محتوای کلی آثارش در حوزه مدیریت املاک، عنوان کرد:‌ همه آثارم با نگاهی تخصصی و حقوقی برای مخاطب خاص یعنی مشاوران املاک، نوشته شده است. بخشی از این آثار به‌صورت تستی برای آماگی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها تدوین شده و بخشی دیگر نیز در مراکز آموزشی به عنوان منابع درسی تدریس می‌شوند. 

وی در ادامه افزود: رشته مدیریت MBA، به‌عنوان یک رشته خاص و مهمترین شاخه از رشته‌هایی چون مدیریت املاک و فنون و استراتژی مدیریت املاک، تحلیل بازار مسکن و بازاریابی را برای مشاوران املاک تشریح می‌کند. بنابراین آثار حوزه مدیریت MBA و از جمله کتاب «اصول و فنون تصدیگری حرفه‌ای املاک» در تربیت و موفقیت یک مشاور املاک یا صاحبان کسب‌و کار بسیار موثر و کاربردی است.

یوسفی، درباره اهمیت و جایگاه مدیریت بنگاه‌های املاک در کشورهای مختلف، گفت: در همه جای دنیا در حوزه مشاوران املاک، موضوع شیوه مدیریت بنگاه‌‌‌‌‌های املاک و کاربرد آن، به‌صورت برپایی کلاس‌های آموزشی به صاحبان این بنگاه‌ها منتقل می‌شود. بر همین اساس و برای تربیت مشاوران املاک کشورمان، با دانشگاه تهران وارد مذاکره شدیم تا برای نخستین‌بار با ارایه کتاب «اصول و فنون تصدیگری حرفه‌ای املاک» به‌عنوان منبع اصلی، یک دوره کلاس‌ آموزشی برای مشاوران املاک برگزار کنیم. این دوره محدودیت جنسی ندارد و از همه نقاط کشور دانشجو می‌پذیرد.

مرتضی یوسفی،‌ کارشناس حقوق، متولد سال 1346 تهران است. وی در سال 1371 مرکز تحقیقات حقوقی و مشاوران املاک را بنیان نهاد. یوسفی در طول سال‌ها فعالیت در حوزه املاک، صاحب 24 عنوان تالیف است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری