«الگوریتم‌های تکاملی و محاسبات زیستی» به روایت کتاب

  «الگوریتم‌های تکاملی و محاسبات زیستی» به روایت کتاب

کتاب «الگوریتم‌های تکاملی و محاسبات زیستی» نوشته محمد صنیعی آباده و زهره جبل‌عاملیان به همت انتشارات نیاز دانش به چاپ رسید.

به گزارش خرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب، که آن‌را در مقایسه با تمام کتاب‌های مشابه داخلی و حتی خارجی منحصر به‌فرد کرده است، ارایه 41 روش جستجوی فرامکاشفه‌ای در آن است. الگوریتم ژنتیک، تکامل تفاضلی، الگوریتم ممتیک و الگوریتم فرهنگی برخی از نمونه‌هایی است که در این کتاب بررسی شده‌اند.

این کتاب در سه بخش به تشریح کلیات و شاخه‌های الگوریتم‌های تکاملی و محاسبات زیستی می‌پردازد. در بخش نخست کتاب که تنها شامل یک فصل است، خواننده با مفاهیم پایه‌ای مربوط به انواع روش‌های جستجو آشنا می‌شود و راه تحلیل درست الگوریتم‌های جستجوی فرامکاشفه‌ای را با توجه به دو قابلیت پویش و انتفاع، می‌آموزد.

بخش دوم کتاب در دو فصل، الگوریتم‌های تکاملی را بررسی می‌کند. فصل دوم، به تشریح مفاهیم بنیادین پردازش تکاملی پرداخته و خواننده کتاب را با وجه اشتراک همه شاخه‌های این مبحث آشنا می‌کند. تشریح انواع مختلفی از فرامکاشفه‌های تکاملی، موضوع اصلی فصل سوم کتاب است. 

در نهایت بخش سوم کتاب در سه فصل، به محاسبات زیستی اختصاص یافته است. 

کتاب« الگوریتم‌های تکاملی و محاسبات زیستی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 312 صفحه، به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شده است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری