پرونده بیماران روانپزشکی، در یک کتاب فاش شد

  پرونده بیماران روانپزشکی، در یک کتاب فاش شد

«پرونده واقعی بیماران روانپزشکی» دومین‌بار منتشر شد. این کتاب به قلم اسپتزر و رابرت دال، براساس گزارش موارد واقعی از بیماران روانی، نوشته شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر، براساس گزارش موارد واقعی از بیماران در سرتاسر جهان، به بحثی کاملا علمی، تخصصی و مستند براساس معیارهای دقیق آخرین ویرایش کتاب «دستورالعمل تشخیصی و آمار اختلالات روانی» می‌پردازد.

این کتاب همان‌گونه که پدیدآورندگان آن نیز بیان داشته‌اند، کتابی مناسب برای تمرین و ممارست در امر تشخیص بیماری‌های روانپزشکی است و علاوه بر آن، در اهدافی آموزشی همانند طرح سوال امتحانات شفاهی، بحث‌های آموزشی در بیمارستان و یافتن مهارت در زمینه معیارهای تشخیصی DSM بسیار کارآمد است.

 
کتاب «پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی» در پنج فصل تنظیم شده‌است. فصل نخست به موضوع «اختلالات روانی در بزرگسالان» اختصاص دارد. این فصل با تاکید بر موضوعاتی مانند جادو، مالیخولیا و تاخیر تکاملی، به بررسی پرونده‌های این بیماران پرداخته است.

اعصاب خرد و شکسته، ذهن سرگردان، نشستن در کنار آتش، مرد شیک‌پوش و خانم و آقای آلبرت برخی دیگر از گزارش‌های مندرج در این فصل از کتاب را شامل می‌شوند.

«اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان» عنوان فصل دوم کتاب است. فصلی که به موضوعاتی همچون خیالبافی، کند‌ذهنی، مرده متحرک، عروسک‌ها و جنگ ستارگان اختصاص یافته‌است.  

فصل سوم این کتاب نیز دربردارنده گزارش‎‌هایی با هدف ارزیابی چند‌محوری بیماران روانی است. آلوده، بدبخت، روزنامه‌نگاری با اخبار غیر‌قابل اعتماد و کودکی دارد گریه می‌کند از جمله گزارش‌های این فصل محسوب می‌شوند.

در فصل چهارم با عنوان «بیمارانی از سرتاسر جهان» به پرونده‌های مستندی مانند آفریقا، یازدهمین حاملگی، بی‌خوابی خانم خانه‌دار و جنایت علیه کشور و فرهنگ شفابخش اشاره شده‌است.

«بیماران تاریخی» عنوان آخرین فصل کتاب است که در آن، پرونده‌هایی چون زندگی اوگن بلولر و زندگی جاکوب کازنین مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب حاضر که مجموعه‌ای از موارد مختلف بالینی است، به همت امیر‌‌ابراهیم‌ صفرزاده، کامبیز ستوده، همایون امینی و رزیتا داوری‌آشتیانی به فارسی برگردانده شده‌است.

چاپ دوم کتاب «پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 349 صفحه، به قیمت 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده‌است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری