«دوره درسی فیزیک» به چاپ هفتم رسید

چاپ هفتم کتاب «دوره درسی فیزیک» از مجموعه کتاب‌های فیزیک، به قلم ب. بوخوتسِف و همکاران و با ترجمه مشترک حسن گلریز و پرویز تاریخی، به همت انتشارات فاطمی منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دوره درسی فیزیک» ثمره کوشش‌های علمی صاحبان این اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی، طراحی و ویرایش در گروه‌های علمی و آموزشی، هفتمین بار به چاپ رسیده‌است. 

کتاب حاضر در 6 فصل، موضوعات مرتبط با مباحث مکانیک، گرما، فیزیک مولکولی، الکتریسیته و مغناطیس، نوسان‌ها و امواج، نورشناسی هندسی و نورشناسی فیزیکی را مورد بررسی قرار داده‌است. 

مخاطبان با مطالعه این کتاب، با مفاهیمی همچون سینماتیک حرکت مستقیم‌الخط یکنواخت، قانون گرانش، قانون بقای انرژی رسانندگی گرمایی، اثر میدان مغناطیسی روی جریان و بارهای متحرک، نورسنجی، عدسی‌ها و آینه‌های کروی، پاشندگی نور و رنگ اجسام آشنا می‌شوند.
 
کتاب «دوره درسی فیزیک» مجموعه‌ای از 816 مساله فیزیک مبتنی بر کتاب «دوره درسی فیزیک» آکادمیسین گ.س.لندسبرگ است و از این‌رو موضوع و نوع مسایل کتاب حاضر نیز بیشتر مطابق با کتاب آکادمیسین و لندسبرگ است.

خوانندگان در این کتاب با مجموعه متنوعی از مسایل فیزیک که مبتنی بر یک دوره درسی فیزیک سه جلدی است، مواجه می‌شوند. مسایل کم‌نظیر این کتاب، بیشتر برگرفته از مسایل مسابقات دانشکده فیزیک دانشگاه مسکو است و شور و شعفی را در مخاطب ایجاد می‌کند که با حل آن‌ها یک لذت علمی واقعی را تجربه خواهد کرد. 

مخاطبان اصلی این کتاب، داوطلبان شرکت در آزمون المپیاد فیزیک، دبیران و مدرسان فیزیک و دانشجویان سال یکم رشته‌های فنی‌ـ‌مهندسی، علوم پایه و ریاضی هستند.

چاپ هفتم کتاب «دوره درسی فیزیک» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 464 صفحه، به قیمت 11 هزار تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری