انتشار 5 عنوان کتاب در انجمن علوم و فنون دریایی ایران

  انتشار 5 عنوان کتاب در انجمن علوم و فنون دریایی ایران

نهاد «انجمن علوم و فنون دریایی ایران» نخستین فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۵۵ آغاز کرد تا این‌که در جریان انقلاب اسلامی در کار انجمن وقفه ایجاد شد. این انجمن از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های خود را از سر گرفته و در خرداد ۱۳۷۳ به‌طور رسمی به‌عنوان یک موسسه غیرانتفاعی به ثبت رسید. این انجمن تاکنون پنج عنوان کتاب و سه مجله تخصصی با موضوع علوم و فنون دریایی به چاپ رسانده است.-

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- زمینه‌های فعالیت این بنیاد دریایی در شاخه‌های علمی، پژوهشی، فنی و طرح‌های اجرایی پیگیری می‌شود. انجمن، در پی تحقق این رسالت‌ می‌کوشد پل ارتباطی بین ارگان‌های اجرایی، متخصصان، محققان و کلیه دانش‌پژوهان گروه علوم دریایی را فراهم آورد.

با توجه به نیاز شدید کشور درباره عملیات پژوهشی و فعالیت‌های دریایی، این انجمن سعی در به‌وجود آوردن همسویی آموزشی، توسعه و اعتلا بخشیدن به انجام امور کاربردی در کلیه گرایش‌ها و رشته‌های علوم و فنون دریایی دارد.

فعالیت‌های علمی انجمن علوم و فنون دریایی در حوزه نشر
انتشار کتاب‌های «آحاد و یکاها»، «انتقال رسوب»، «فرهنگ تشریحی مهندسی سواحل و فیزیک دریا»، «مبانی انتشار صوت در دریا» و «اصول و

با توجه به نیاز شدید کشور درباره عملیات پژوهشی و فعالیت‌های دریایی، این انجمن سعی در به‌وجود آوردن همسویی آموزشی، توسعه و اعتلا بخشیدن به انجام امور کاربردی در کلیه گرایش‌ها و رشته‌های علوم و فنون دریایی دارد

طراحی سازه‌های ساحلی» ثمره کوشش‌های علمی پژوهشگران و متخصصان انجمن علوم و فنون دریایی ایران است که براساس نیازهای دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی از سوی انتشارات انجمن به چاپ رسیده‌اند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نشریه‌ای را با عنوان «مجله علوم دریایی» از سال 1371 در قالب فصلنامه و با تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ می‌رساند که  از بهمن‌ماه سال 1387 با اخذ رتبه علمی‌ـ‌‌ ترویجی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نام فصلنامه «علوم و فناوری دریا» در زیرمجموعه انجمن علوم و فنون دریایی ایران به چاپ می‌رسد.

«مجله اقیانوس‌شناسی» با هدف ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و دست‌اندرکاران علوم و فنون دریایی و کمک به پیشبرد جنبه‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه‌های گوناگون علوم و فنون دریایی، دیگر نشریه تخصصی است که از سوی این انجمن به چاپ می‌رسد. این نشریه علمی‌-‌ پژوهشی، مقالات تخصصی در زمینه علوم و فنون دریایی و با محوریت مسایل اقیانوس‌شناسی در حوزه‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر را به زبان فارسی منتشر می‌کند.

مجله علمی-‌ پژوهشی «علوم و فنون دریایی» نیز با صاحب امتیازی انجمن علوم و فنون دریایی ایران

انتشار کتاب‌های «آحاد و یکاها»، «انتقال رسوب»، «فرهنگ تشریحی مهندسی سواحل و فیزیک دریا»، «مبانی انتشار صوت در دریا» و «اصول و طراحی سازه‌های ساحلی» ثمره کوشش‌های علمی پژوهشگران و متخصصان انجمن علوم و فنون دریایی ایران است

و با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، به‌صورت فصلنامه با تمدید مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به زبان فارسی منتشر می‌شود. این مجله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نمایه‌سازی شده است.

اهداف انجمن علوم و فنون دریایی ایران
تحکیم روابط علمی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی محققان و متخصصان که به نوعی با علوم و فنون دریایی سرو کار دارند، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش و مرتبط به فعالیت‌های انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی، تشکیل گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و انتشار کتاب و نشریات علمی مرتبط، از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن علمی است.

فعالیت‌های ویژه علمی انجمن
از دیگر فعالیت‌‌های این انجمن می‌توان به برگزاری المپیاد در مقطع سنی 15 سال، اعزام تیم ملی به بیست و دومین دوره مسابقات جهانی علوم و فنون دریایی، برگزاری دومین دوره مسابقات جهانی فیزیک با عنوان پژوهشی علوم و فنون، برگزاری سخنرانی‌ها و سمینارهای یک‌روزه درباره علوم دریایی ایران و برگزاری هشتمین همایش علوم و فنون دریایی ایران با همکاری دانشگاه علوم دریایی خرمشهر اشاره کرد.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری